Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Navnet på et helt nyt spil fra spil-mastodonten minder ganske meget om Klasselotteriet. Danske Spil afviser dog at gå i direkte clinch med den anden statsejede spiludbyder.

Millionlotteriet er navnet på et helt nyt spil, som Danske Spil vil introducere på markedet til efteråret.

Det fremgår af en invitation til en forhandlerpræsentation, som netop er sendt ud, hvor forhandlerne bl.a. får mulighed for at følge optagelserne til den nye reklamefilm for produktet.

Danske Spil valgte for lidt mere end en måned siden We Love People til at stå for markedsføringen af det nye produkt.

En anden statsejet spiludbyder er Klasselotteriet, der markedsfører sig under pay-off’en “spillet med den største millionchance”, så navnet på Danske Spils nye produkt ser ud til at lægge sig tæt op af dette produkt.

Danske Spil har også netop foretaget en husstandsomdeling af en reklame, der giver mindelser om markedsføring af lotterier.

Sådan ser Klasselotteriets adm. dir. Elisabeth Rask Jørgensen i hvert fald på det.

“Når man hører navnet og ser den husstandsomdelte reklame, kan man ikke lade være med at få den tanke, at de har ladet sig inspirere af os, og det må vi tage som en cadeau til os. Men før jeg kender mere til spillet, kan jeg vanskeligt udtale mig om det,” siger Elisabeth Rask Jørgensen.

Hos Danske Spil afviser Mette Dyhr, der er direktør for selskabets monopol-spil, at det nye spil er en direkte konkurrent til Klasselotteriet. Men hun vil ikke beskrive det nærmere på nuværende tidspunkt.

“Det er noget vi har arbejdet på i en længere periode, så det er en vigtig lancering for os. Jeg kan sige så meget, at det er et lotteri, men vores set-up er anderledes og vi mener at have fundet et hul i markedet,” siger Mette Dyhr og fortsætter:

“Selvfølgelig vil et nyt produkt konkurrere med andre spil – det gælder både vores egne og andre lotterier.”

At den husstandsomdelte reklame er kommet til at ligne andre lotteri-reklamer, ser hun ikke noget mærkeligt i.

“Det er ikke første gang, vi har gennemført en husstandsomdeling, og udformningen bygger på nogle test-udsendelser, hvor vi har fået erfaringer med, hvad der virker bedst. På det grundlag kommer den slags udsendelser nok let til at ligne hinanden,” siger Mette Dyhr.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club