Af Peter Engholm 25@mail.dk

Marketingdirektøren takkede nej til andre job i Danske Spil. Men fortsætter foreløbig som formand for Dansk Annoncørforening.

Om godt to uger er der premiere på en ny organisation hos Danske Spil. To nye selskaber er oprettet – de liberaliserede spil i det ene og monopolspillene i det andet – og dermed også to nye adm. direktører, hhv. Jens Aaløse fra Dansk Reklamefilm og Mette Dyhr fra Synoptik.

Premieredagen er samtidig et farvel til en af de helt centrale marketingprofiler herhjemme de senere år, nemlig Klaus Lohse – i sin egenskab af Formand for Dansk Annoncørforening, men nok så væsentligt også i spidsen for et af landets største marketingbudgetter.

Klaus Lohse havde luftet sin interesse for en af de to nye nye stillinger, bl.a. fordi de to selskaber får hver sin marketingafdeling, så Klaus Lohses job som marketingdirektør i Danske Spil forsvinder fra nytår. Da direktør-posterne gik til eksterne kandidater, fik Klaus Lohse “tilbudt nogle andre ting” i koncernen, som han overvejede – og nu har takket pænt nej til.

“Det var enten et skridt opad, eller at se tilbage på 17 kanon-år i Danske Spil. Jeg stod ved en skillevej, og det var helt og holdent min egen beslutning at ville prøve noget andet,” siger Klaus Lohse, der fratræder sin stilling ved årsskiftet.

Udsigten til at skulle stoppe er præget af en blanding af vemod og stolthed.

“Sagt med et åbent hjerte: Det har været nogle fantastiske år. Jeg har været så privilegeret at få lov til at stå i spidsen for en masse spændende projekter i takt med et stigende ansvar. I mine otte år med den overordnede marketingansvar har koncernen vækstet med to mia. kr. – svarende til 30 pct. Det er jeg godt tilfreds med,” siger Klaus Lohse.

Hvad der skal ske efter den 1. januar, er det åbent spørgsmål. Klaus Lohse har ikke et svar parat – i al fald ikke ét, der er specielt ekskluderende.

“Jeg har ikke noget konkret på hånden, og jeg har endnu ikke pejlet mig nærmere ind på noget – det er stadig nyt. Jeg holder de fleste flanker åbne inden for salgs- og marketingdisciplinen samt forretningsudvikling, der er mine kompetencefelter,” siger Klaus Lohse.

Han fortsætter som formand for Dansk Annoncørforening – i al fald til generalforsamlingen i foråret.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club