For bilister kan det opleves som et irritationsmoment, når 3000 atleter fra 48 lande på søndag igen tørner ud i det årlige Ironman-stævne i København, fordi det fører til en række afspærringer og omkørsler.
For it-selskabet, KMD, er der dog ingen tvivl: Ironman er en markant succes, som man fortsat gerne vil være en del af, og derfor forlænger KMD sit sponsorat med tre år.
Ironman i København vil således fortsat køre under navnet KMD Ironman Copenhagen.
”Sponsoratet er det største af sin art i KMD’s historie, og forlængelsen er en understregning af, at vi siden begyndelsen har sat stor pris på samarbejdet med direktør Thomas Veje Olsen og resten af det kompetente hold hos Ironman Danmark,” siger Morten Langager, direktør for Kommunikation & Marketing i KMD, og fortsætter:
Sidste års vinder – brasilianske Guilherme Valenza Manocchio. Foto: Getty Images
“Trisporten animerer til udholdenhed, styrke og passion. Kvaliteter, der kendetegner succes, både i triatlon og i erhvervslivet. I KMD stræber vi efter at flytte grænserne for, hvad der er muligt, og vi ser derfor et stærkt fælles værdisæt med Ironman.”
Det nye treårige samarbejde bygger videre på de seneste fire års samarbejde men byder også på nye elementer.
Næste år vil således byde på Ironkids-stævner, hvor fremtidens triatlonstjerner for første gang snuser til sporten.
“På branding-siden er det et yderst stærkt titelsponsorat, hvor især KMD Ironman Copenhagen i dag står som en af de helt store sports- og tilskuerbegivenheder i Danmark, med 48 nationer til start og mere end 200.000 tilskuere alene til KMD Ironman Copenhagen” siger Morten Langager.
Han fremhæver også interne forhold som af stor betydning for sponsoratet. Hvert år deltager mange hundrede KMD-ansatte i forskellige regionale stævner, hvor de kan være sammen med kollegaer. Hertil kommer deltagelse på de kortere Ironman distancer i Aarhus og Helsingør samt den ultimative test til KMD Ironman Copenhagen. Alene i år vil 25 ansatte deltage i KMD Ironman Copenhagen.