Københavns Lufthavne omorganiserer marketing

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I forbindelse med omorganiseringen forlader Karen Bender sin stilling.

De sidste to år har Karen Bender været nomineret til årets CMO og for et år siden blev hun sat i spidsen for al digitalisering i Københavns Lufthavne.

Nu har lufthavnen imidlertid valgt at omorganisere Market & Sales. Det betyder, at e-commerce & marketing director Karen Bender, der var ansvarlig e-commerce & marketing forlader sin stilling, som dermed bliver nedlagt.

Marketing og salg bliver fremadrettet lagt sammen med retail-afdelingen, siger commercial vice president Peter Krogsgaard og uddyber:

”Vi har besluttet at sammenlægge vores retail-afdeling med marketing til én, samlet afdeling. Den nye afdeling er den del af CPH, som alle vores restauranter og forretninger har kontakt med i hverdagen. Vi har et ønske om at blive endnu mere effektive og knytte salgs- og marketingsaktiviteter endnu mere sammen. Det er baggrunden for omorganiseringen.”

Den nye afdeling, der får navnet Airport Sales & Marketing bliver ledet af Lise Ryevad, der er director of airport sales & marketing,

Marketingchef Benedicte Bardram for fremadrettet det øverste ansvar for marketing, som Karen Bender før havde og og det er således hende, der vil stå for bureaukontakten.

Der er ikke foretaget øvrige ændringer i antallet af medarbejdere i afdelingen.

Københavns Lufthavne har siden 2010 haft Hjaltelin Stahl som lead kreativt bureau sammen med Marvelous. Mediabureaumæssigt samarbejder man med PHD.

Om sin afgang siger Karen Bender:

”Vi er blevet enige om at skilles, fordi vi strategisk ikke var enige. Efter 8 gode år i lufthavnen, hvor vi har været på en  spændende rejse, både med brandet, samt den digitale udvikling, er jeg nu i gang med at overveje hvad min næste udfordring skal være. Jeg håber også i fremtiden, at kunne kombinere brand og digital udvikling og glæder mig til min næste udfordring.”