Kohberg fortsætter ‘Vi er bagere’-konceptet i ny kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Nørgård Mikkelsen står bag den nye kampagnefilm for Kohberg, der bygger videre på den første kampagne fra 2019, hvor man fokuserede på hovedbrandet samt bagerhåndværk og dansk mel. Se filmen her.

I 2019 introducerede Kohberg en ny marketingstrategi, hvor man droppede subbrands og fokuserede på navnet Kohberg. Samtidig kom man med en ny kampagne, Vi er bagere, hvor en af Kohbergs egne bagere havde hovedrollen.

Bag filmen dengang stod Nørgård Mikkelsen og de står også bag opfølgeren, som kører i denne uge på landsdækkende TV og på streamingtjenester, bl.a. TV2 Play.

Denne gang er det Kohbergs bagerchef Christian Jessen, der personificerer Kohberg i kampagnen, som lige som den sidste kampagne sætter fokus på bagerhåndværk og dansk mel.

Første kampagne skabte mersalg
Baggrunden for at forsætte med at opbygge moderbrandet Kohberg, er at det har skabt mersalg, fortæller Britt Hougaard, marketing- og kommunikationschef hos Kohberg Bakery Group.

”Vi er bagere”-kampagnen er en succes, der har styrket Kohbergs salg allerede. Men den har også en længerevarende effekt på både opfattelsen af brandet og salget. Vi afliver myten om, at indpakket brød ikke er rigtigt bagerbrød, og sætter en ære i at have 80 uddannede bagere ansat. Derfor er vi meget glade for, at forbrugerne efter kampagnen forbinder Kohberg med både dansk mel, bagerhåndværk og brød bagt på et bageri.”

Se den nye film: