Kohberg har fået ny marketingchef efter at den hidtidige marketingchef gennem seks år, Tina Møller, i oktober gik til Montdor for at blive bureaudirektør.
Den nye marketing- og kommunikationschef bliver Britt Hougaard, der kommer fra et mangeårigt job som marketingchef hos Kims.
Udover at overtage marketingansvaret på Kohberg Brand og kommunikation for Kohberg-koncernen, får Britt Hougaard desuden ansvaret for markedsføring af bake-off på detailmarkedet. Det lå tidligere under salg, men er nu rykket ind under den nye marketingchefs ansvarsområde.
Når Britt Hougaard starter i sit nye job den 5. januar, kommer hun til at referere til divisionsdirektør for detail, Morten Hjort. Han siger om marketingopgaven:
”Vi har det seneste halvanden års tid gjort meget i forhold til rebranding af nye produkter, emballage og design. Det arbejde er begyndt at vise resultater og opgaven for Britt er at udvikle det fundament og fortsætte arbejdet med at styrke Kohberg på det danske marked.”
For to år siden skiftede Kohberg bureau til Nørgård Mikkelsen og efter at have udviklet en ny marketingstrategi, barslede Kohberg for knapt et år siden med et nyt logo og et nyt kampagneunivers, bestående af bl.a. dukkerne Anton og Mester.