Kohbergs marketingchef bliver bureaudirektør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Tina Møller skifter til et reklamebureau, der er vokset i en årrække – lige indtil det seneste regnskabsår.

Selvom bureaufolk og marketingfolk ofte sidder over for hinanden, så kan springet fra den ene side til den anden godt være stort. Det viser erfaringerne.

Nu gør Kohbergs marketing- og kommunikationschef gennem næsten 7 år, Tina Møller, springet. Hun har valgt at skifte til et job som bureaudirektør for Montdor.

”Tina kommer med en helt fantastisk erfaring fra FMCG, som er vores absolutte fokusområde. Vi kender hinanden fra flere projekter og ved, at hun kommer til at styrke os med sin forretningsforståelse og ledelsesmæssige erfaring. Og så er hun et rigtig behageligt menneske, som også er noget, vi vægter højt.” siger Dion Guldbjerg, stifter og adm. dir. hos Montdor.

Bureauet arbejder med kunder som Royal Unibrew, Merrild, Tulip, Earth Control og Go Dream – og specielt den første kender Tina Møller godt, idet hun kom til Kohberg i 2008 fra netop et job hos Royal Unibrew.

Det er første gang, Tina Møller kommer på bureau. Hendes karriere har hidtil foregået i FMCG-virksomheder.

“Jeg vil kunne bidrage med nytænkning, fordi jeg blandt andet har en masse praktisk erfaring med at arbejde ud fra shopperinsights – og selvfølgelig generelt med at arbejde med mennesker og brands på kundesiden,” siger Tina Møller.

Montdor står på Børsens Gazelle-liste – men det er opgjort før det seneste regnskab. For efter flot fremgang i de seneste 4 år blev det seneste regnskabsår for 2013/14 mere magert.

Nøgletal for Montdor

  • Bruttoavance 11,8 mio. kr. -10,6 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 621.053 kr. -10,6 pct.
  • Lønandel 74,3 (65,7)
  • Resultat af primær drift +0,234 mio. kr. -83,8 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz