Af Peter Engholm 25@mail.dk

Agenda Group optager ny partner og henter samtidig en ny kontaktdirektør.

Man kalder sig et kommunikationsbureau med speciale i eventmarkedsføring – og inden for dén position er man, stadig med egne ord, Nordens førende.

Agenda Group styrker i den forbindelse organisationen og har optaget Patrick Lundgren som partner. Patrick Lundgren har fungeret som kontaktchef hos Agenda Group siden 2007, hvor han har styrket kundeporteføljen med brands som Coca-Cola, Nespresso, NCC og Microsoft.

Før Agenda Group var Patrick Lundgren Director of Professional Tournaments hos Dansk Golf Union – og har tidligere haft syv år som kontaktansvarlig på bureau.

Agenda Group har tidligere haft Omnicom Media Group som medejer, men kæden blev i slutningen af 2009 købt ud – og for godt et år siden blev også den stiftende partner, Laust Chr. Poulsen, købt ud af Andreas Høgsberg.

”I forbindelse med en oprydning er det godt at være ene om at træffe beslutningerne. Nu har vi en klar retning, en klar produktprofil og faste, globale aftaler med en række kunder. Og derfor er der plads til at hente en ny partner ind – og dukker personer med de rette kompetencer op, så er en 3. og 4. partner ikke udelukket,” siger Andreas Høgsberg.

Samtidig er Jakob Smith Knudsen blevet ansat som kontaktdirektør. Han kommer fra en stilling som adm. direktør hos Susema og har tidligere beskæftiget sig med event-marketing som salgs- og marketing direktør hos TAP1. Jakob Smith Knudsen får ansvaret for nogle af de større kunder hos Agenda Group – og skal samtidig tiltrække nye kunder og nye opgaver – samt fokusere på PR og markedsføring.

“Vi oplever, at kommunikation i form af kundemøder, konferencer, kick-offs, seminarer mv. bliver stadig vigtigere for virksomhederne. Opgaven med at pakke et kommunikationsbudskab ud i forbindelse med sådanne live events kan være en relativt kompleks opgave – og succesen afhænger derfor stærkt på bureauets kompetencer og erfaringer,” siger adm. partner Andreas Høgsberg.

Agenda Group, der siden 1997 har specialiseret sig i at udvikle og eksekvere kommunikation baseret på det fysiske møde og oplevelser, beskæftiger pt. 17 fuldtidsansatte medarbejdere og har til huse på Østerbro i København.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club