Af Peter Engholm 25@mail.dk

Dansk Kommunikationsforening uddelte årets Kommunikationspris til Lejerbo og Miljøstyrelsen, der fik hjælp af hhv. Rambøll og reklamebureauet Tejlmann & Co.

Det godt to år gamle reklamebureau, Tejlmann & Co, fik i går en kom-pris’09 for det bedste landsdækkende kommunikationsprojekt, nemlig kampagnen mod hudallergi på vegne af Miljøstyrelsen og Miljøministeriet.

Bag Tejlmann & Co står Kajta Tejlmann, der før tiden med eget bureau kortvarigt var direktør for Cubizz Communication og gennem en årrække var hos Umwelt, hvor hun bl.a. var kontaktchef.

Kampagnen “hudallergi – en partner for livet” skal de helt unge piger til at skrue ned for bl.a. parfume og hårfarve.

30.000 besøgende gik på en måned ind på sitet, hvor 1 af 10 involverede sig ved at uploade et billede af sig selv for at afprøve, hvordan de så ud med hudallergi. 85 pct. af de unge fandt kampagnen relevant, og 39 pct. har valgt selv at reducere forbruget.

“Det er en stor udfordring at nå de overkommunikerede piger på 13-16 år. Det er en målgruppe, som alle vil i kontakt med. Der er masser af støj på linjen, og de unge piger sidder ikke derude og venter på Miljøstyrelsens bekymrede budskab. Samtidig er kampagnen oppe imod en enorm reklameindsats fra kosmetikbranchen. Så med et lille budget er det faktisk lykkedes at skabe opmærksomhed om et meget alvorligt emne”, sagde formanden for dommerkomitéen, professor Anker Brink Lund, CBS.

Årets bedste regionale kommunikationsprojekt gik til Lejerbo og Rambøll prisen for projektet “færre fjel og manglr“, der har givet sjakbajserne en række enkle kommunikationsværktøjer med i værktøjskassen, og det har ført til et fald i fejl og mangler på 80 pct. og en besparelse på 5,6 mio kr. i forbindelse med Lejerbos renovering af 600 lejligheder i Munkebo, Kolding.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club