Komplett-fortælling på 15 sekunder

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Tiden er til længere fortællinger – og til ultrakorte formater. Et mediabureau og et produktionsselskab har skabt en række korte sager til e-handelshuset Komplett. Se dem her.

Nye platforme, moderne forbrugere og digitale medier lægger i fællesskab op til ultrakorte formater, der kan formidle klar kommunikation uden at miste effekt eller at gå på kompromis med budskabet.

Opgaven – udfordringen, om man vil – var klar, da der skulle udvikles en ny sponsorkampagne for Komplett, hvor det kreative arbejde er udført af Mindshare og Shoot Happens.

Et skilt og nogle produkter skulle ikke smides ind, som det ellers ofte sker, når der produceres korte formater.

”Det var en spændende udfordring at lave film, der skulle kunne fungere i så korte formater, samtidig med de bibeholdt både fortælling og humor. I vores tidligere Komplett-kampagner har vi haft god tid til at formidle indholdet, og vi var opsatte på at undgå kompromisser, så vi ikke mistede brandets identitet eller den selvironiske tone-of-voice, vi har haft tidligere” udtaler Sune Svanborg Sørensen, instruktør og CEO i Shoot Happens.

”Der opstod mange små åbenbaringer undervejs – både i udviklingen af manuskripterne og i formuleringen af budskabet – men ikke mindst i takt med, at vi opdagede en formel for indholdets rammer”.

Filmene er produceret i både 5, 10 og 15 sekunders udgaver, så de kan køre som hhv. tv-sponsorater, online pre- og postrolls samt i tv-blokken og biografen.

Nedenfor ses 15-sekunders versionerne: