Af Peter Engholm 25@mail.dk

Ikast-bureauet er på vej med en ny konceptchef som afløser for Henrik Lindberg, der kom til i juni. Hans profil var for planner-tung, men han er fortsat tilknyttet bureauet.

Henrik Lindberg kom til IB&Co i sommer med en kuffertfuld erfaringer som kommunikationsrådgiver og konceptudvikler hos TV2, Scanad og Par No 1.

“Med Henrik Lindbergs netværk, erfaringer og metodeapparat får vi endnu bedre muligheder for at udfordre og rådgive større og mere komplekse kunder,” sagde kontaktdirektør i IB&Co, Mogens Sejer Iversen ved Henrik Lindbergs tiltrædelse.

Men disse egenskaber har vist sig ikke at være tilstrækkelige – i al fald ikke til en fast tilknytning til bureauet. For nu, et halvt år senere, siger Mogens Sejer Iversen:

“Henrik etablerer et freelance-selskab med sin kone og står foran at skulle skrive endnu en bog. Og dét – kombineret med, at han har mere planner-profil end en kreativ konceptprofil – gør, at vi har søgt en ny konceptchef. En med mere vægt på koncept-delen.”

Hvordan ser ansøgerfeltet ud?

“Vi har fået positivt mange ansøgninger. Vi kan ikke løbe fra den geografiske udfordring, at vi ikke ligger inde i en storby. Omvendt har vi allerede nu ommøbleret og hentet så mange nye kompetencer ind, at der er vægt bag bureauets ambitioner – og dét, samt at andre bureauer har skåret ned, gør os atttraktive,” siger Mogens Sejer Iversen.

IB&Co har som erklæret mål, at det vil være blandt de tre bedste bureauer i Jylland i 2013.

Mogens Sejer Iversen tilføjer, at Henrik Lindbergs afgang som konceptchef er fuldstændig blottet for dramatik:

“Kemien er lige så god, som den hele tiden har været, og vi vil stadig gøre brug af Henriks kompetencer – blot på freelance-basis.”

Selv siger Henrik Lindberg, at han er glad for at have skabt stillingen som konceptchef – og for at IB&Co er så afklaret med indholdet i stillingen, at de har valgt fortsætte med den i bureauet. Han ser frem til at arbejde videre med bureauet – og med andre.

“Tiderne er blevet bedre – det kan jeg mærke, og når mulighederne er til stede, så er det bestemt interessant at dyrke forretningsmodellen, hvor Lindberg & Co dels er underleverandører til andre bureauer, dels har egne kunder.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club