Konservative får nyt reklamebureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Det bliver en stor opgave for Integral at få Konservative op i gear igen.

Konservative har hyret kommunikationsbureauet Integral til at skabe en ny strategisk kommunikation.

Partiet er – ifølge Berlingske – godt klar over, at de står foran en kæmpe kommunikationsopgave, hvis de vil op på tidligere tiders 10 procent af stemmerne.

”Vi har indgået et samarbejde med Integral, som er kendt for deres grundige strategiske tilgang til kommunikation og branding, og de dokumenterede resultater. Vi har brug for en bedre formidling af vores grundholdninger og vores politik til vælgerne, men vi tror ikke, at der findes en hurtig snuptagsløsning”, siger partisekretær Martin Dahl til Berlingske.

Fra Integral, lyder det om udfordringen:

”Vi har respekt for de objektive kendsgerninger. Og meningsmålingerne taler deres tydelige sprog om, at det er en stor opgave. Der er masser af potentiale for at vende det nuværende triste billede, og lad os nu se, om ikke det potentiale bliver udløst frem mod næste valg”, siger Casper Jans til Berlingske.

I øvrigt mener han, at partiets nuværende lave vælgertilslutning er selvforskyldt og at det første skridt fremad er en skarp definition og intern erkendelse af de barrierer, der forhindrer fornyet fremgang.

Hidtil har Adtomic været partiets bureau og før det var det Kunde & Co, der hjalp de Konservative (Berlingske Media, p. 14-15).