Konservative holder fast i bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Partiets valg af Integral betyder ikke et farvel til Adtomic, der fortsat er samarbejdspartner. Men politisk logik gør, at et nyt bureau bliver hovedleverandør.

I går kunne bl.a. Berlingske Business berette, at de konservative har valgt nyt bureau i form af Integral. Og det er skam rigtigt nok, men – understreger partiets generalsekretær i dag – der er hverken tale om en flyvende udskiftning eller et farvel til det hidtidige bureau, Adtomic.

Forrige år bød på både formandskift hos de konservative og et skidt folketingsvalg for partiet, og i forlængelse heraf har det været naturlig, politisk logik at sætte et nyt hold, også på bureau-siden. Martin Dahl, generalsekretær hos de konservative, uddyber:

”Siden 2011 har Adtomic ikke kørt større kampagner for partiet. Men bureauet er stadig leverandør på en række online-services, og er derfor fortsat en af vore samarbejdspartnere. Adtomic er et stort og alsidigt hus, der også er leveringsdygtig i politiske kompetencer, men vi følte behov for en ny hovedleverandør – nogle med en anden profil.”

Martin Dahl tilføjer, at Adtomic også er involveret i lokale konservative – og mere person-orienterede – indsatser. Her er der tale om pro bono-aktiviteter fra bureauets side.