BR har i samarbejde med Konstellation & Republica skabt konceptet Fælles om følelsen, som vækkes til live i BR’s nye reklamefilm og med et eventyr og et nyt visuelt sprog i legekædens klassiske julekatalog Ønskebogen.
Susanne Lund, adm. direktør på Konstellation & Republica, fortæller om arbejdet med BR og Ønskebogen:
”For teamet har det været noget ganske særligt at få lov til at arbejde med et brand, som gennem generationer har tændt julelys i øjnene på børn. Og man bliver jo næsten som barn igen, når man får Ønskebogen i hånden.”
Den 50 år gamle legetøjsbutiks mål med den nye kampagne er at knytte en større emotionel værdi til brandet og styrke fællesskabsfølelsen mellem børn og voksne til jul.
Anne Britt Nyegaard, senior marketing manager hos BR, siger:
”Vi har valgt at give Ønskebogen ekstra værdi for den travle familie ved at tilbyde et hyggeligt eventyr, som skal opfordre familien til at samles om højtlæsning.”
Hun fortsætter:
”Selvfølgelig skulle vores alle sammens Fætter BR være med i historien og sammen med en frisk nissepige, bliver der sat gang i juleløjerne. At nissepigen hedder Edith og er navngivet efter Edith Rasmussen, som sammen med Børge Rasmussen var medstifter af BR, er kun en ekstra finurlig krølle på historien.”
Du kan se den nye BR-Film her:
Susanne Lund fortæller om indsigten, der ligger bag reklamefilmen:
”Den indsigt, vi arbejder ud fra, er, at børn kan være ret insisterende, når de gerne vil have deres ønsker opfyldt. Det er en universel indsigt, som de fleste forældre kan nikke genkendende til, og i reklamefilmen er den blevet dramatiseret.”
Produktionsselskabet bag er Playground Production.