Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Steen Bosebjerg har lanceret Way To Work, der er noget som usædvanligt som et gratis trafik-distribueret glittet magasin samt et site om ”job, karriere og det gode liv”.

Steen Bosebjerg har i årevis drevet konsulentvirksomheden Bosebjerg Insight og en overgang været communications director hos Mediaedge:cia – så det manglede da bare, at han kan identificere målgrupper i markedet. Og sammensætte fokusgrupper – fire af disse har fungeret som fundament for “Way to work”. Navnet dækker over dels et magasin om “Job, karriere og det gode liv”, dels et site med virksomhedsprofiler.

“Er man job- og karriere-minded, farer man let vild på virksomhedernes hjemmesider. Jobportalerne har søgemaskiner, men leverer stadig revl og krat – og job-annoncer er typisk oversolgt. Det er opfattelsen fra fokusgrupperne, og frem for at der går for meget smartness og reklamebureau i den, bør virksomhederne blive bedre til at spørge sig selv “Hvad vil vi huskes for?” og “Hvad vil vi fortælle?”. Det besvarer sitets virksomhedsprofiler”, siger Steen Bosebjerg.

Hullet i markedet er ifølge Steen Bosebjerg ikke jobsites, men et naturligt medie – eller brand, om man vil – inden for employerbranding.

“HR skal opføre sig over for medarbejdere – nuværende og kommende – som virksomheden gør over sine kunder: Lyttende og imødekommende – og sætte sig i modtagerens sted,” siger Steen Bosebjerg.

Til gengæld forudser Steen Bosebjerg, at HR-direktøren bliver næste medlem i direktionen, hvor den adm. direktør først har fået følgeskab af finansdirektøren, siden af salgs- og marketingdirektøren:

“Det kræver, at HR forfølger sit primære succesparameter: At rekruttere, fastholde og udvikle kompetencer. Til gengæld har HR-direktøren budgetter, som der i mindre grad er kamp om”, siger Steen Bosebjerg.

Way to work distribueres gratis af de samme bude, som tidligere på dagen tager sig af Metro og Urban. Oplaget på første nr. er 22.000.

“Budene kender målgruppen: 25-40 årige, der ligner nogen, der tjener penge. Ikke nødvendigvis jakkesæt, men i hvert fald ambitiøse danskere. Lønmodtagere, og det udelukker de fleste i gulpladebiler. Knudepunkterne i Storkøbenhavn kunne være Tuborg Havnevej og Lautruppark,” siger Steen Bosebjerg, der forventer, at næste udgave af Way to work udkommer i januar, i 50.000 eksemplarer.

Kommentarer

  1. Godt gået, Steen. Flot og modigt. Rigtigt set. Jeg ønsker dig alt den medvind du kan få og støtter op om projektet.

    kh
    Malene

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club