Af Peter Engholm 25@mail.dk

Henrik Binzer fik godt et år hos Winwin Agency, indtil han blev af en del af en prominent gruppe, der blev til overs ved fusionen med We Love People. Nu er han blevet salgsdirektør.

Winwin Agency skar i toppen, da bureauet pr. 1. januar fusionerede med We Love People. De tre fuldtidsbeskæftigede medarbejdere, som blev til overs hos Winwin, var – som Bureaubiz tidligere har nævnt – de kreative profiler i form af kreativ direktør Mikkel Janggaard og Niels Thomsen, der var fast tilknyttet freelancer. Dertil kommer kontaktchefen Henrik Binzer.

Winwin havde i forvejen Karina Nielsen som kontaktchef, og da We Love People bød ind med Andreas Lange, kom Henrik Binzer i klemme.

Dermed blev Winwin ikke det lange karriereforløb, som Henrik Binzer havde sat næsen op efter, da han sidst på efteråret 2008 slog over 50 andre kandidater til jobbet som kontaktchef. Forinden – og i stadig i 2008 – havde Binzer nemlig nået at være kontaktdirektør i Bergsøe 4 og konsulent og partner i Manipulation.as

Omvendt nåede Henrik Binzer heller ikke at gå ledig på markedet, for Gratis Danmark har ansat ham som salgsdirektør med det strategiske ansvar for salget i Danmark. Udover at skulle opprioritere dialogen med medie- og reklamebureauer skal han sikre, at salgsorganisationen kan understøtte et medie af den størrelse, Gratis Danmark er blevet.

“Vi har i Henrik fået en strategisk kompetence med en mangeårig erfaring fra bureausiden, der gør, at vi nu er bedre rustet til at rådgive vores kunder og indgå i en professionel dialog med dem”, siger Market Manager, Claes Berland, i en pressemeddelelse.

Selv siger Henrik Binzer om sit nye job:

“Gratis Danmark har en spændende vision, som jeg ser frem til at være med til at løfte. Det er ikke hver dag, der lanceres en ny mediekanal i Danmark. Tv i S-tog, Regionaltog og Arriva giver annoncører, passager og trafikselskaberne nye muligheder, eftersom vi kan koble den brede eksponering sammen med en dybere dialog med passagererne via internettet på computeren eller mobilen.”

Med lanceringen af gratis trådløst internet i DSB S-tog, kom Gratis Danmark på landkortet sidste år i november. Det samarbejde bliver udvidet i løbet af foråret med introduktionen af infotainmentskærme.

“Gratis Danmark har bevist, at de innovative tekniske løsninger kan driftes sikkert og til glæde for lokationer og brugere. Udfordringen bliver at fortsætte og sikre kommercialiseringen af forretningen, ved at vise – og bevise – effekten af at kunne kombinere de forskellige medieplatforme over for annoncører og rådgivere på mediebureauer”, siger Henrik Binzer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club