Af Peter Engholm 25@mail.dk

Adpeople har skilt sig af med 4 medarbejdere og jagter 3 nye. Samtidig siger man også farvel til en kontaktdirektør, der flytter over til en af bureauets store kunder. Det er blandt de seneste begivenheder hos bureauet.

De seneste uger har været begivenhedsrige på personalefronten hos Adpeople. Man har måttet skille sig af med 4 medarbejdere og søger 3 nye (mere om det sidst i artiklen) samt set en digital direktør flytte til en kunde og blive erstattet af Ask Møller fra Sunrise. Og nu leverer man også en kontaktdirektør til en anden kunde.

Mia Hougaard Christiansen tiltræder den 1. november som ny CMO i Saxo Bank. Hun har de seneste syv år været Group Account Director hos AdPeople, og traditionelt set ville man tale om et spring eller om at skifte ”til den anden side af skrivebordet”.

Ingen af delene er imidlertid tilfældet, når det gælder Saxo Bank og AdPeople.

Samarbejdet mellem de to parter har været så tæt, at Mia Hougaard Christiansen – stadig med AdPeople på visitkortet – har været Associate CMO hos Saxo Bank det seneste halve år. Nu fjernes Associate så, og arbejdsgiveren hedder pr. 1. november Saxo Bank.

”Opbygningen vil være den samme som hidtil: Det globale marketingteam refererer ind til mig, og der vil fortsat være en stiplet linje fra de regionale kontorer til mig,” siger Mia Hougaard Christiansen.

Hun tilføjer:

”Saxo Bank kommunikerer og markedsfører sig på en stadig mere agil måde, med større fokus på branding og digitale kompetencer. Derfor har banken brug for nærmest at være sit eget bureau. Jeg har siddet hos Saxo Bank permanent, og andre fra bureauet sidder der 2-3 dage om ugen – der er i mere end én forstand ikke langt mellem Hellerup og Østerbro. Om der står AdPeople eller Saxo Bank på visitkortet, er underordnet, for der er tale om ét integreret team. Og helt i tråd med Saxo Banks tilgang, der taler om one bank, one platform.”

Mia Hougaard Christiansen er ikke uvant med rollen som marketingansvarlig på internationalt plan. Hun har bestredet lignende poster i både London og Singapore. Og i Singapore kom hun på bureausiden, hos EuroRSCG, som Group Account Director i en årrække, før turen gik til Danmark – og AdPeople – i 2007.

Nu bliver hendes opgave bl.a. at sikre sig bedst mulig opbakning fra bureauets side.

”Saxo Bank ønsker mest mulig støtte fra sit bureau, og derfor har jeg som Associate CMO koncentreret mig om orkestrering og lederskab. Hos AdPeoples Saxo Bank-team søger jeg en ny senior – ikke en kopi af mig, men dog fortsat international tilgang og med forståelse for brands og integreret kommunikation. Men i højere grad en specialist. Saxo Bank er en digital virksomhed, så det skal kompetencerne også være,” siger Mia Hougaard Christiansen.

Med det tætte samarbejde mellem Saxo Bank og AdPeople føles bureauets farvel til Mia Hougaard Christiansen ikke stort. Mere markant er det, at bureauet for nylig har måttet skille sig af med fire medarbejdere.

Sille Stener, adm. direktør i AdPeople, siger:

”Det er særdeles trist at skulle sige farvel til medarbejdere. Og ekstra hårdt, når man i omtrent samme moment søger nye medarbejdere – og AdPeople søger for tiden tre nye. Vi er midt i en transformation – ikke kun på grund af Saxo Bank, men generelt. Vi er nødt til at tilpasse forretningen efter de markeder, vores kunder befinder sig i. Sådan er det – også – at være et reklamebureau. Vi følger med kunder, og skærer som helhed ikke ned – vi har i snart lang tid ligget på ca. 65 medarbejdere.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club