Kontrapunkt overtager designbureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Goodmorning Technology bliver i første omgang et selvstændigt brand under Kontrapunkt, der overtager alle aktiviteter.

Et af Danmarks største designbureauer bliver nu endnu større. Kontrapunkt overtager Goodmorning Technology, der hører til de mindre med en anslået bruttoavance på 3,4 mio. kr.

”Vi har altid haft et godt øje til Goodmorning Technology, og det er på alle områder et perfekt match. Lige som os har Goodmorning Technology en strategisk tilgang til design og har spidskompetencer, som supplerer vores. Vi glæder os særligt over, at vi får tilført nogle af branchens dygtigste kræfter inden for FMCG-design. Det kommer vores kunder til at mærke,” siger adm. dir. Thomas Gamst og fortsætter:

”Goodmorning Technology har været dygtige til ikke bare at bygge brands, men også at aktivere dem og få dem til at leve. Vores nye set-up stiller os stærkt på et marked, hvor design- og brandingbureauer også løser opgaver, som tidligere lå hos reklamebureauerne, herunder brand activation, POS og kampagneudvikling.”

Kontrapunkt overtager per dags dato alle aktiviteter i Goodmorning Technology, som indtil videre fortsætter som et selvstændigt brand under Kontrapunkt. Lars Lange Thomsen indtræder i Kontrapunkt i en position som Senior Brand Strategist, mens Goodmorning Technology’s kreative direktør, Nille Halding, indtræder i en stilling som Senior Creative Manager.

Kontrapunkt havde i 2013 ca. 38 mio. kr. efter en fremgang på 11 pct., mens Goodmorning gik 19 pct. tilbage. Bureauet blev grundlagt for 10 år siden.

”Kontrapunkt er et stort bureau med en lang række eksperter og kompetencer. Det er en kæmpe fordel for os selv og vores kunder. Vi har fælles passion for at skabe brandoplevelser, der gør indtryk, og vi er stolte af at blive en del af Kontrapunkt. Vi glæder os til at se vores kunder blomstre endnu mere,” siger Lars Lange Thomsen.