Kontrapunkt laver nyt design for kildevandsproducent

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Kontrapunkt står bag nyt design, som skal få kildevandet til at smage bedre.

Aqua d’Or har i den seneste tid lanceret en del nye produkter. Lanceringen har gjort det nødvendigt med et nye design, der kan binde de mange produkter sammen i ét univers.

Designbureauet Kontrapunkt har hjulpet med udviklingen af designet og kampagnen til Aqua d’Ors nye flasker.

Kontrapunkt har forsøgt at fremhæve gennemsigtigheden i processen af vandproduktion gennem et mere ikonisk og moderne udtryk. Mikael Tonning, der er design director hos Kontrapunkt siger:

“Vores mål med designet er at få vandet til at smage endnu bedre, da man også smager med øjnene. Så allerede inden du begynder at drikke, får du fornemmelsen af det rene vand, som bliver tappet direkte fra den danske undergrund efter 300 års filtrering.”

Samtidig vil man forsøge at flytte fokus hen på en yngre og mere urban målgruppe, som værdsætter ærlighed. Derfor bliver vandet bevidst kommunikeret uden klicheer om bjergtoppe eller bølgeskvulp. Blot det reneste, rene vand.

Det nye design kan ses på hylderne i dag.