Bureau hyrer bureau: Kontrapunkt skal brande digitalbureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Europas største uafhængige digitale bureau, NetBooster, vælger det danske design- og brandbureau for at få styrket sit brand og sin position på det globale marked.

Den internationale bureaugruppe, NetBoosters, fundament er godt, så dét skal der bygges videre på – på verdensplan vel og mærke. og den opgave har bureauet nu hyret et dansk bureau til at hjælpe med: Kontrapunkt.

Fundamentet til at opbygge brandet er de 500 medarbejdere, de over 20 kontorer i Europa, Mellemøsten, Kina og USA samt en position som det eneste selvstændige, internationale digitalbureau.

Adm. direktør i NetBooster, Tim Ringel, siger om sit eget bureau og om valget af det danske bureau:

”NetBooster Group er vokset og har opkøbt flere bureauer i forskellige lande. Nu har vi brug for at forny og ensrette vores globale brand og position. Vi har valgt Kontrapunkt, fordi de har en skarp, strategisk tilgang til design og branding. Ligesom os ser de værdien i at være oprigtig og transparent, og det er bestemt et plus.”

Partner og Head of Digital i Kontrapunkt, Morten Gade, ser store muligheder i projektet:

”Hvor vi hos Kontrapunkt specialiserer os i brandudvikling og design, leverer NetBooster digitale og kvantificerbare løsninger, der måler enhver marketingindsats. Jeg ser helt klart store muligheder i at forene performance marketing og branding.”

Han tilføjer:

”Når NetBooster vælger at udvikle deres eget brand, viser de, at de er villige til at ”walk the talk” i den henseende. Det synes jeg er beundringsværdigt. Vi ser stort potentiale for NetBoosters internationale brand og glæder os til et samarbejde, der kommer til at have stor betydning for både os og NetBooster.”

I Danmark har NetBooster kørt med overskud de seneste regnskabsår – aktuelt med et plus på 5 mio. kr. ud af en bruttoavance på 31,4 mio. kr.

Lyder det pænt, uden at være prangende? Det er faktisk lidt af en bedrift, for i 2010 overtog NetBooster, der selv er et børsnoteret fransk selskab, majoriteten i den oprindelige Guava-koncern, der oven på en børsnotering i 2008 havde formået at tabe ca. 400 mio. kr.