Kontrapunkt, der er Danmarks næststørste designbureau, udvider nu ledelsen. Det sker med udnævnelsen af Rikke Nalepa Olesen til Executive Director og medlem af direktionen, som i forvejen rummer Thomas Gamst (adm. dir.) og Bo Linnemann.
Rikke Nalepa Olesen blev udnævnt til partner i 2015, og skal lede Kontrapunkts Identity Team, som består af 35 designere, strateger og projektledere. Hun skal desuden stå i spidsen for at eksekvere bureauets nye strategi.
“Jeg er overbevist om, at designbureauer er mere relevante end nogensinde før. I dag er de stærkeste brands bygget på innovative produkter og meningsfulde ydelser, som er designet til at forbedre liv. De leverer på alle kanaler og passer til de øjeblikke, som betyder noget for mennesker,” siger Rikke Nalepa Olesen, mens Thomas Gamst siger:
“Vi styrker vores designkompetencer med nye kreative kræfter og udvider vores syn på, hvordan design kan være med til at skabe relevante og helhedsorienterede brand-oplevelser sammen med vores kunder.”
Udover styrkelsen af ledelsen, har partnerkredsen udnævnt Nille Halding til ny partner. Nille Halding var medstifter af designbureauet Goodmorning Technology, som blev solgt til Kontrapunkt i 2014, og har siden arbejdet som Senior Creative Manager og været drivkraft bag udviklingen af bureauets tværfaglighed og kreativitet.
Hun bliver den niende partner i bureauet og indgår i den kreative ledelse sammen med Bo Linnemann, Mikael Tonning og Michael Nilsson.