Kontrapunkt får d. 8. september et nyt medlem af ledelsen. Det drejer sig om Mads Quistgaard, der får titel af design director.
Han ejer i dag bureauet Pleks, og alle aktiviteter i dette firma fortsætter i Kontrapunkt.
“Mads skal lede Kontrapunkts designteam, hvor brandstrategi, design og implementering går hånd i. Jeg har kendt Mads gennem 15 år og kender hans passionerede tilgang, skarpe analytiske blik og ikke mindst enestående designtalent,” siger Bo Linnemann, der er én af de to grundlæggere af Kontrapunkt. Han har titel af kreativ direktør, og det ændres der ikke på.
Mads Quistgaard har de sidste syv år ejet Pleks, hvor han har skabt design- og identitetskoncepter for bl.a. Danmarks Radio, Bang & Olufsen, Banedanmark og Tate Modern samt Frieze Magazine i London.
Desuden har han i mange år udviklet og promoveret dansk typografisk design. Han står bl.a. bag skrifttypen til de nye danske pengesedler samt “Danish Faces” – en platform for formidling og udveksling af typografisk viden.
Kontrapunkt er et strategisk design- og brandbureau, som har over 60 ansatte med forskellige kompetencer inden for design, strategi, kommunikation, web, indretning og implementering.