VisitDenmarks og Grey Københavns film om Karen26, der søgte faderen til sit barn – et resultat af en våd nat i byen – vakte i september enorm opmærksomhed, også blandt Bureaubiz-læsere. Men ikke udelukkende på den måde, det var tilsigtet.
Filmen, der rundede én mio. visninger på få dage, blev hurtigt til mere end blot en film – nemlig en sag, og siden en varm kartoffel – fordi ifølge den offenlige mening, politikere og VisitDenmarks eget bagland virkede stødende.
Efter et stigende stormvejr trak Dorte Kiilerich, adm. direktør i VisitDenmark, først filmen, og siden sig selv tilbage. Sidstnævnte skete i form af en opsigelse 14 dage efter, at Karen26 havde premiere på YouTube.
Men nu gør Kiilerich comeback i turistbranchen. Magasinet TakeOff beretter, at Dorte Kiilerich er blevet udpeget som chef for den nyetablerede organisation VisitNordsjælland.
“Dorte Kiilerich er et stærkt aktiv for turismeudviklingen i Nordsjælland. Hun har arbejdet med international turismemarkedsføring og destinationsudviklingen på lokalt niveau. Hun kan samle turismens aktører og opbygge VisitNordsjælland til en synlig og stærk samarbejdsorganisation for alle aktører i Nordsjællands turisme- og oplevelsesøkonomi,” siger bestyrelsesformand i VisitNordsjælland, Peter Rømer Hansen.
Selv er hovedpersonen stolt over at arbejde med Nordsjællands turisme og glæder sig til gensynet med både branche og tidligere samarbejdspartnere:
“De fire kommuner bag VisitNordsjælland viser stor vilje til samarbejde og en tro på, at Nordsjælland kan få større udbytte af turismen ved fælles markedsføring. Jeg glæder mig til samarbejdet med kommunerne, Wonderful Copenhagen og alle lokalområdets kulturattraktioner, turismevirksomheder, ildsjæle og entreprenører,” siger Dorte Kiilerich til TakeOff.