Kop & Kande siger farvel til Par No 1

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Et mangeårigt samarbejde sluttede med en bureaukonkurrence, som 727 vandt.

Mette Ekmann overtog i foråret posten som marketingchef for Kop & Kande, og efterfølgende blev der afholdt en bureaukonkurrence mellem kædens hidtidige bureau, Par No 1 i Viborg, Envision og 727.

Dén dyst trak sidstnævnte sig sejrrigt ud af.

“Vi oplevede, at 727 kunne matche de kriterier, vi havde til et kommende samarbejde, som omhandler kompetencer inden for strategi, kreativitet og økonomi. De har udvist en skarphed i hele forløbet og en stor forståelse for vores forretning. Og herunder en forståelse for vores position i markedet, som skal dyrkes endnu mere i fremtiden. De har virkelig villet os, og det har vi oplevet i alle sammenhænge,” siger Mette Ekmann.

Om afskeden med Par No 1 siger marketingchefen:

“Vi har været glade for samarbejdet med Par no 1, som har fulgt os gennem årene.”

Hun tilføjer, at der med bureauvalget kommer til at ske forandringer i form af en repositionering af Kop & Kande – men detaljerne vil hun endnu ikke løfte sløret for.

Hos 727 udtrykker adm. direkter Tom Elert den næsten obligatoriske glæde ved, at kunden har valgt bureauet, og at man “ser frem til samarbejdet”. Derudover siger han:

“Kop & Kande er en spændende, udviklingsorienteret detailkæde, der passer godt til 727, idet en af 727’s kernekompetencer er markedsføring af detailhandelskæder. Kop & Kande ønsker at udfordre markedet og det er præcis denne tilgang, der gør opgaven interessant.”