Nørgård Mikkelsen vil forbinde Syd Energi med – nej, ikke el, men livsglæde og begejstring. Og derfor er Danmarks største kor nu skabt i lokalområdet.
Nørgård Mikkelsen fik ideen – og sejren i forårets bureaukonkurrence afholdt af Syd Energi, som med 750.000 kunder er Danmarks tredjestørste el-selskab.
Via annoncer og online bannere blev folk inviteret til prøver i Esbjerg, Toftlund og Åbenrå, og lokkemaden var at blive en del af Danmarks største kor, Syd Energi Synger, under ledelse af Zindy Laursen – samt at komme med i en reklamefilm. Alle deltagere bliver desuden inviteret til en rigtig filmpremiere samt naturligvis til forpremiere på både reklamefilm og “filmen bag filmen”.
Kontaktchef Martin Brems, Nørgård Mikkelsen, siger i en pressemeddelelse:
“Vores mål var at skabe en “talk-of-the-town” event, hvor en høj involveringsgrad blandt deltagerne skulle sprede budskabet i regionen. Selve reklamedelen, bl.a. annoncer og tv-spot, spillede en birolle. Desuden troede vi på PR-potentialet, og allerede nu – lige før kampagnestart – kan vi konstatere, at det er lykkedes. Og medieomtalen har eventen fået liv på Facebook og andre sociale sites”.
Efter optagelsesprøver – eller på moderne dansk: auditions – og fællestræning blev koret på næsten 150 deltagere samlet i Esbjerg, hvor reklamefilmen blev optaget. Der var masser af sang i Esbjergs gader, før seancen sluttede på Blue Water Arena, hvor også Esbjergs superligaspillere gav deres musikalske bidrag til Syd Energi Synger.
“Kampagnen lever videre på nettet, og næste fase er en konkurrence på www.syngmed.nu blandt brugerne om at skabe deres egen Syd Energi-film ud fra alt råmaterialet fra optagelserne,” siger Martin Brems.
Hos Syd Energi konstaterer adm. direktør Niels Duedahl, at kampagnen er blevet et samlingsprojekt, som man godt kunne forestille sig gentaget til næste år.
Syd Energi-filmen
http://www.youtube.com/watch?v=eflyyQP3yDI
Bag om filmen (2 x 7 min)
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=DPI-3PuobY8
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=77y3sxrwg0I