Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bureauet har ladet sig inspirere af All Stars på TV 2 og skabt en event for energifirmaet, hvor hele landsdelen involveres i et kæmpe kor.

Nørgård Mikkelsen vil forbinde Syd Energi med – nej, ikke el, men livsglæde og begejstring. Og derfor er Danmarks største kor nu skabt i lokalområdet.

Nørgård Mikkelsen fik ideen – og sejren i forårets bureaukonkurrence afholdt af Syd Energi, som med 750.000 kunder er Danmarks tredjestørste el-selskab.

Via annoncer og online bannere blev folk inviteret til prøver i Esbjerg, Toftlund og Åbenrå, og lokkemaden var at blive en del af Danmarks største kor, Syd Energi Synger, under ledelse af Zindy Laursen – samt at komme med i en reklamefilm. Alle deltagere bliver desuden inviteret til en rigtig filmpremiere samt naturligvis til forpremiere på både reklamefilm og “filmen bag filmen”.

Kontaktchef Martin Brems, Nørgård Mikkelsen, siger i en pressemeddelelse:

“Vores mål var at skabe en “talk-of-the-town” event, hvor en høj involveringsgrad blandt deltagerne skulle sprede budskabet i regionen. Selve reklamedelen, bl.a. annoncer og tv-spot, spillede en birolle. Desuden troede vi på PR-potentialet, og allerede nu – lige før kampagnestart – kan vi konstatere, at det er lykkedes. Og medieomtalen har eventen fået liv på Facebook og andre sociale sites”.

Efter optagelsesprøver – eller på moderne dansk: auditions – og fællestræning blev koret på næsten 150 deltagere samlet i Esbjerg, hvor reklamefilmen blev optaget. Der var masser af sang i Esbjergs gader, før seancen sluttede på Blue Water Arena, hvor også Esbjergs superligaspillere gav deres musikalske bidrag til Syd Energi Synger.

“Kampagnen lever videre på nettet, og næste fase er en konkurrence på www.syngmed.nu blandt brugerne om at skabe deres egen Syd Energi-film ud fra alt råmaterialet fra optagelserne,” siger Martin Brems.

Hos Syd Energi konstaterer adm. direktør Niels Duedahl, at kampagnen er blevet et samlingsprojekt, som man godt kunne forestille sig gentaget til næste år.

Syd Energi-filmen

http://www.youtube.com/watch?v=eflyyQP3yDI

Bag om filmen (2 x 7 min)

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=DPI-3PuobY8
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=77y3sxrwg0I

Kommentarer

  1. Tillykke til Nørgård med endnu en kunde.

    Men var det ikke IB&Co., der vandt den bureaukonkurrence om Syd Energis repræsentantskabsvalg? Jeg så da en film, de indrykkede for blot et par måneder siden:
    http://www.youtube.com/watch?v=JZgb_fec1Ag

    Hvad er der lige sket i mellemtiden? Det må da være gået stærkt?

  2. IB&Co. har været på offline hos SE siden 2004 og Juul&Stejle/Hello Group på onlinedelen.

    Rygterne vil i øvrigt vide at SE netop har fået ny marketingchef.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club