,

Kræftens Bekæmpelse-bureau bag helt lokal kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Wire Agency har i en længere årrække udviklet landsdækkende kampagner mod modermærkekræft for Kræftens Bekæmpelse. Nu er de gået ud med en helt lokal kampagne – i Herlev.

Reklamebureauet Wire Agency har udviklet kampagner mod modermærkekræft for Kræftens Bekæmpelse i syv år. Det er i sagens natur store landsdækkende kampagner for at gøre opmærksom på, hvad man kan gøre for at undgå modermærkekræft.

For nylig sagde bureauet så ja til at lave en usædvanlig kampagne. Usædvanlig fordi den var helt lokal, nemlig for en hudlæge i Herlev.

”Jeg har aldrig før lavet en kampagne, der har dækket så lille et geografisk område” siger creative director Christian Lembourn. ”Så det er ret vildt, at kampagnen har haft så stor effekt.”

Han henviser til, at hudlægen Monika Gniadecka i perioden efter kampagnen screenede 273 mænd for modermærkekræft. Heraf sendte hun ni videre til plastikkirurgisk afdeling på Herlev Hospital for at få bortopereret modermærker med celleforandringer.

”Hver uge dør fem danskere af modermærkekræft. Det er en aggressiv sygdom med høj dødelighed, hvis det ikke opdages, derfor er vi på bureauet stolte over, at vores kampagner bidrager til, at flere liv bliver reddet – på landsplan eller i Herlev,” siger CEO i Wire Agency, Jakob Rossing.

Kampagnen bestod af to reklamefilm udarbejdet af Wire Agencys inhouse produktionsbureau, Wire Productions, og blev optaget to steder, som de fleste Herlev-borgere formodentlig kender, nemlig Herlev Tennis og Herlev Kro.

”Det skulle ikke være tilfældige steder, så det lignede en landsdækkende kampagne. Borgerne i Herlev skulle netop kunne identificere sig med kampagnen,” siger Christian Lembourn.

Kampagnen kørte på Facebook, i Herlev Bladet både digitalt og på print, samt på skærme og posters i bymiljøet i Herlev, bl.a. på Herlev Sygehus og i Herlev Biograf.

De to film ses her: