Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Oprustningen begyndte allerede før, mediabureauet vandt to markante budgetter.

Aegis Media, der bl.a. rummer Carat og Vizeum har gennemført en kraftig oprustning på personale-siden – og man er faktisk ikke helt færdig endnu.

“Jeg tror, vi mangler en 2-3 stykker,” siger Aegis Medias CEO, Lars Bo Jeppesen og opgør, at man inden for de seneste 3 måneder i alt har ansat 12-15 nye medarbejdere.

Det er en måned siden, Carat vandt DSB, mens det er ca. halvanden måned siden, at gruppen samlet vandt hele Danske Spil budgettet.

“Vi rustede op allerede inden afgørelsen på konkurrencerne med henblik på bl.a. at kunne passe vores kunder og samtidig deltage i konkurrencerne,” siger Lars Bo Jeppesen.

Man kunne få den tanke, at I var sikre på at vinde?

“Vi havde en god følelse over for vores chancer for at vinde mindst en af dem. Men der var tale om EU-udbud, så man har aldrig kunnet være sikker, og derfor var det en chance at tage,” siger Lars Bo Jeppesen og tilføjer, at det er den slags chancer man kan tage, når man har en stærk økonomi.

Aegis Media havde i 2010 den største overskudsgrad blandt alle mediabureauer med et overskud på 28 mio. kr.

Han fremhæver desuden flere andre forhold omkring oprustningen.

“Vi havde f.eks. nogle barselsvikarer, som var kommet rigtig godt ind i jobbet, og som vi derfor valgte at fastansatte. Desuden har der været en stigende aktivitet forskellige steder, som har krævet flere folk. F.eks. er der ansat tre i iProspect,” siger Lars Bo Jeppesen og tilføjer:

“Men havde vi ikke vundet nogen af konkurrencerne, så havde vi måske skullet skille os af med 1 eller 2 igen.”

Aegis Media opgør, at man i dag beskæftiger ca. 160 medarbejdere fordelt på kontorer i København og Århus.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club