Krak vil hjælpe små virksomheder på Facebook – gratis

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men firmaet vil komme endnu tættere på rådgiver-verdenen ved også at rådgive om driften af en Facebook-side.

Alt for få små og mellemstore virksomheder har fundet vej til Facebook og derved misser de forretningsmuligheder.

Det er udgangspunktet for en ny service, som Krak lancerer. Selskabet henviser bl.a. til en nylig opgørelse fra Danmarks Statistik om at små virksomheder er markant dårligere end de store til at udnytte de digitale muligheder som fx at kunne modtage ordrer online.

På den baggrund har Krak udviklet et nyt produkt, som bliver en gratis og fast del i alle Kraks produkter. Der er tale om en plug and play-løsning på Facebook, hvor Krak står for at oprette Facebook-siden for virksomheden og for at udfylde den med indhold i form af fotos, kort og beskrivelse af virksomheden – oplysninger, som Krak i forvejen har om sine kunder.

Men det bliver ikke ved det. Krak bevæger sig endnu tættere på rådgivernes verden.

”En Facebook-side uden aktivitet er ikke meget værd. Derfor hjælper vi virksomhederne godt i gang med en række gode råd og anbefalinger til driften af Facebook-siden og udnyttelsen af mulighederne. Det handler om at skabe en levende og dynamisk side med nyttige informationer, inspirerende billeder og en god dialog med eksisterende og potentielle kunder,” siger Stefan Kercza, der er administrerende direktør i Eniro Danmark, som Krak hører under.

Eniro vurderer, at det nye tilbud vil hjælpe 10.000 af Kraks kunder, der ikke i dag har en Facebook-side, i gang på det sociale medie. Heraf er størstedelen mindre erhvervsdrivende.