Af Peter Engholm, journalist
Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation, giver et brancheoverblik.

Tine Aurvig-Huggenberger fratræder fra årsskiftet sin stilling for at skrive, læse filosofi, lave samtalesaloner og genoplive sit rådgivningsfirma.

Det er i denne måned ni år siden, at Tine Aurvig-Huggenberger tiltrådte som direktør for dét, der dengang hed DRRB, Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening.

Et omstændeligt navn til en i øvrigt skrantende forening. Et halvt år før hendes tiltræden havde DRRB 77 medlemmer. Et halvt år efter hendes tiltræden hed foreningen Kreativitet & Kommunikation og havde over 115 medlemmer.

En overgang havde KreaKom endda 160 medlemmer, men har de senere år ligget på et stabilt leje omkring de førnævnte 115.

Tine Aurvig-Huggenberger stopper til nytår på posten. Hun siger:

”Det har ikke været en nem beslutning, men livet leves kun én gang. Tiden er lige nu den helt rigtige til at gå i gang med at udleve drømme og opfylde nye ambitioner. Min mand Karl og jeg stopper samtidig, og der er så mange ting, vi gerne vil gøre sammen. Nu skal jeg skrive, jeg vil læse filosofi, lave samtalesaloner og så vil jeg genoplive mit eget rådgivningsfirma.”

Hun tilføjer ”uden rysten i stemmen”, at jobbet i ”en helt særligt dygtig og generøs branche (…) udviklede sig til at blive den lykkeligste tid i mit arbejdsliv.”

Bestyrelsen beklager Tine Aurvig-Huggenbergers beslutning, men tager den til efterretning – og udtrykker i fællesskab stor respekt for det personlige livsvalg. Formandskabet indleder i de kommende uger arbejdet med at identificere foreningens nye direktør.

Formand Kim Boisen fra Robert/Boisen & Like-minded siger:

”Kreativitet & Kommunikation er en veldrevet og indflydelsesrig brancheforening. I de år, hvor Tine har været direktør, er der opnået fantastiske resultater og skabt en beundringsværdig transformation fra det tidligere DRRB og et markant forøget kendskab både i Danmark og i udlandet. Branchen har fået sin egen efteruddannelse, Hybrid Agency Program, og gennemført en fusion med PR-Branchen. Den politiske indflydelse og repræsentation er blevet væsentlig styrket, og medlemstilfredsheden er meget høj.”

Han tilføjer:

”Vi afslutter et meget succesfuldt kapitel i foreningens historie, men kigger også ind i et nyt kapitel, hvor vi ser masser af nye muligheder. Nu skal vi finde den helt rigtige direktør, der kan stå i spidsen for den rejse, KreaKom skal på de næste 10 år.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club