Af Peter Engholm, journalist

Nick Hvidtfeldt vil gerne have en fod inden for bureaubranchen. Til det formål har han slanget sin krop igennem en hjemmelavet musikvideo. Og det har givet pote. Se videoen her.

Når man ser den opmærksomhed, alternative ansøgninger til tider kan få, kan det undre, at personer på udkig efter nye udfordringer fortsat går klassisk til værks.

Nick Hvidtfeldt er et godt eksempel. Måske ligefrem et eksempel til efterfølgelse – hvis man har en svaghed for 90’er-pop tilsat en anstændig portion selvironi.

På mindre end en uge har hans hyr-mig video fået over 140.000 visninger på LinkedIn. I videoen synger Hvidtfeldt sin egen tekstforfatter-tekst til Britney Spears-hittet ”…Baby One More Time” og åler sig igennem en kort musikvideo.

”Almindelige jobansøgninger har det svært, og video-content kan sætte en stopper for scrollingen. Videoen er filmet på iPhone, redigeret i iMovie og optaget med Memo. Min fætter har produceret og vist nok lagt lidt kor ind, så det lyder bare to pct. bedre,” siger Nick Hvidtfeldt, der har en kandidat i kommunikation fra AAU i København.

Den er gået amok

Håbet med videoen var, at den kunne give ham et lidt større netværk og gøre ham opmærksom på nogle navne inden for branchen, som han efterfølgende kunne tage kontakt til.

”Det er gået amok. Video er blevet liket over 4.700 gange, og jeg har fået næsten 400 kommentarer. Jeg havde på forhånd besluttet at svare hver enkelt – den idé var jeg nødt at droppe efter et par dage,” siger Nick Hvidtfeldt.

Og nok så væsentligt: Videoen har kastet et par samtaler af sig, og yderligere en håndfuld er planlagt.

”Jeg siger ja til stort set hvert et møde. Også for at blive klogere selv. Jeg vil gerne lave noget, hvor jeg kan bruge min sproglige forståelse og hælde min personlighed og humor ned i,” siger Nick Hvidtfeldt, der pointerer, at han stadig meget gerne tager imod henvendelser.

En uventet reaktion
De typiske reaktioner på videoen har været ”mega-humoristisk”, ”fed selvironi”, ”dejligt kikset” samt et ord, der kom lidt bag på ham:

”Jeg har fået at vide, at jeg er modig. Det handler måske om forventningerne til en ordentlig ansøgning. Jeg er med på, at jeg kan blive afkodet som useriøs eller fjollet,” siger Nick Hvidtfeldt og tilføjer:

”Jeg tager ikke mig selv alvorligt, men jeg tager mit arbejde seriøst: Jeg er en ægte 12-tals pige, der bl.a. fik årets pris for mit speciale, og som altid får ros for kvaliteten i mit arbejde.”

Hvorfor lige ”…Baby One More Time”?

”Fordi jeg er stor fan af Britney Spears, så valget var let.”

Hvad med den svære 2’er – kommer der en opfølgning? Måske Backstreet Boys?

”Ja, der gør. Jeg vil ikke skuffe mine fans. Men lige nu har jeg rigeligt at gøre med at følge op på denne video, og jeg er meget taknemmelig for både likes, kommentarer og møder,” siger Nick Hvidtfeldt.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club