AD’er bliver adm. dir. på reklamebureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Med en fortid hos bl.a. Unplugged og senest som senior AD’er hos Adpeople går vejen nu til den øverste post på et reklamebureau.

Lyhne & Co har valgt at skifte direktør og samtidig søge et stilskifte. Man har nemlig valgt at ansætte Jens Ness som adm. dir. i stedet for Kim Thines.

“Kim har været en god støtte i den daglige drift af Lyhne & Co, men for at kunne være på forkant med det kreative, har vi valgt at satse på en direktør med udpræget kreativ sans og erfaring,” siger bestyrelsesformand Søren Lyhne, Lyhne & Co og fortsætter:

“Med Jens Ness har vi fundet en kreativ og strategisk kompetence, der har fingeren på pulsen, kan se mulighederne i de nye medier og kender både markedet, bureauet og dets kunder. Jens var således i en årrække vor executive creative director.”

Kim Thines har valgt at forlade bureauet og søge nye udfordringer i forbindelse med lederskiftet.

Jens Ness kommer fra et job som senior art director hos AdPeople og før da fra Unplugged, hvor han i en årrække tillige var kreativ direktør og partner.

Han har således haft ansvaret for opgaver for bl.a. Saxo Bank, Carlsberg, Coca-Cola, Jabra og mange flere.

Han tiltræder stillingen som administrerende direktør for Lyhne & Co. den 2. januar 2013, og vil især fokusere på at styrke og udvide bureauets kreative kompetencer og strategiske platform, så man er bedst muligt rustet til at tage konkurrencen op på et marked præget af turbulens og nye medier.

Lyhne & Co havde et svært år i 2011, men har stabiliseret sig i 2012 – bl.a. i kraft af, at Louise Lyhne er kommet godt i gang med selskabets healthcare-bureau.