Ny kreativ chef til Aarhus-bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Reklamebureauet Minuskel har ansat en person, der i samråd med den adm. dir. skal tegne og udvikle bureauets kreative profil.

Bent Lomholt er ny kreativ chef på reklamebureauet Minuskel i Aarhus. Med en baggrund som Art Director hos bl.a. Agency Spring og Envision skal den kreative profil styrke bureauets fokus på branded content og kreativ strategisk forretningsudvikling.

”Med Bent Lomholt om bord har vi fået ekstra muskler til at hjælpe vores kunder med at navigere sikkert igennem den fragmenterede forretningssituation,” siger Minuskels adm. direktør, Jimmy Mørup.

Bureauets øvrige kreative kræfter refererer til Bent Lomholt, som – i samråd med Jimmy Mørup – skal tegne og udvikle bureauets kreative profil.

For Bent Lomholt er det – ifølge en pressemeddelelse – centralt at arbejde ud fra et bæredygtigt fundament, der ikke går på kompromis med kreativiteten.

”Et buzz-word er Content Marketing, og jeg er glad for, at branchen har fået øjnene op for, at kommunikation bliver mere vedkommende, hvis det giver indhold og værdi for forbrugeren,” siger Bent Lomholt og uddyber:

”Vi ser det ofte med re-targeting og personaliseret indhold, som måske nok forsøger at ramme den rigtige occasion, men i virkeligheden ender med at blive opfattet som upassende, fordi modtageren ikke er modtagelig for budskabet i den konkrete situation.”

Den nye kreative chef har før løst opgaver for bl.a. Mars, Grundfos, Danfoss, Dansk Supermarked, Nianet og Djurs Sommerland

”Bent har en kreativ forretningsorienteret tilgang. Det gøres ikke bare med snak, men via handling, som Bent igennem årenes løb har bevist igennem sit arbejde for anerkendte danske og internationale virksomheder,” siger Jimmy Mørup.

Blandt Minuskels kunder, finder man virksomheder og brands som Arla, Dansk Supermarked, Nybolig, Jem & Fix og Urtekram.