Af Peter Engholm 25@mail.dk

DIA's afgående formand, Kim Jong Andersen, bragte tre kandidater i spil som sin afløser. Og en af disse er nu valgt.

Valgkampen var kort. For et par uger siden annoncerede Kim Jong Andersen sin afgang som jury-formand for Danish Internet Awards (DIA). Ved samme lejlighed bragte han tre kanditater i spil som sin afløser og opfordrede dem til at føre valgkamp.

  • Thomas Pries, kreativ dir. og partner i Konstellation
  • Pelle Martin, stifter og kreativ dir. i Spring/Summer
  • Jacob Mouritzen, Head of Social hos Mindshare

DIA-arrangør Dansk Medier kvitterede for indstillingerne. Det er Danske Medier og Huset Markedsføring, der vælger jury-formanden, og de besluttede sig for en af de tre nævnte.

Således er Thomas Pries fra det kreative digitalbureau Konstellation er udnævnt til juryformand for DIA.

“Med Thomas Pries får vi en kreativ ildsjæl, der er synonym med innovative løsninger. Løsninger, der skaber værdi for både brands og kunder,” siger Morten Kamper, aktivitetschef for Danske Medier.

Thomas Pries er medstiter af Konstellation, der har markeret sig ude og hjemme med arbejder – og awards – for brands som Lego, Carlsberg og TDC.

“Med Thomas for bordenden får vi en mand med stor forståelse for koblingen mellem de teknologiske muligheder og kreativitet.” Kort sagt krydsfeltet hvori nye spændende løsninger opstår. Derfor er Thomas oplagt som formand i vores fortsatte arbejde med at holde DIA på forkant med udviklingen”, siger Morten Kamper.

Som DIA juryformand vil Thomas Pries da også lægge hovedvægten på at præmiere innovative projekter. 

“En af branchens store udfordringer er det konstante behov for både at skabe, og følge med i, udviklingen. En udfordring for bureauer såvel som kunder. Jurymedlemmerne og jeg skal sikre at DIA, og dermed branchen, har fingeren på den digitale puls,” siger Thomas Pries.

DIA, der arrangeres af Huset Markedsføring og Danske Medier, har eksisteret i 11 år med skiftende juryformænd. Næste awardshow holdes i april.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club