Kreativ direktør stopper efter 17 år hos OgilvyOne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lars Gardan skal på jobjagt efter, at han må sige farvel til sin arbejdsplads gennem de sidste 17 år.

En 17 år lang karriere som kreativ direktør hos OgilvyOne nærmer sig sin afslutning. Det gælder Lars Gardan, men det varer noget, før han endeligt stopper, idet hans fratræden er sat til 30. juni næste år.

Afgangen sker ikke helt frivilligt, idet den skyldes omlægninger i bureauet, hvor han blev til overs. Der har hidtil været to kreative direktører hos OgilvyOne. Ole Rydal er den tilbageværende.

Det er en meget erfaren dialogmand, som OgilvyOne nu siger farvel til. Og Lars Gardan er samtidig en klassisk dialogmand – forstået på den måde, at han i en verden med mange nye digitale kanaler, hylder gamle dyder som relevans i tilgangen til dialog. En god dialog med kunder er kanaluafhængig.

Lars Gardan er endnu ikke afklaret, hvilken retning han vil søge i.

“Skal jeg forsøge at finde et nyt job på et bureau eller skal jeg søge en tilværelse som free-lancer er nogle af de muligheder, jeg overvejer. Men heldigvis har jeg noget tid at løbe på,” siger Lars Gardan.

I sin første tid i bureaubranchen var han over klassiske reklamebureauer, men ret hurtigt blev dialog-verdenen til hans bane – bl.a. en længere periode som partner hos Action.