McCann opretter stilling til top-kreativ

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Cris Anthony Hödar bliver McCanns nye group creative director. Han kommer fra en stilling som creative director hos Marvelous Nordic.

McCann ansætter nu Cris Anthony Hödar som group creative director, en nyoprettet stilling hvor han får ansvar for både McCann Copenhagen og McCann Health Nordic.

Tobias Smidth-Fibiger, der sidste år blev CEO i McCann, glæder sig naturligvis over firmaets nye mand.

Han fortæller:

”Vi er super stolte over, at vi har kunnet tiltrække en kapacitet som Cris, og vi glæder os til at han skal være en del af den nye retning, som blev igangsat for et år siden. Grundlæggende har McCann aldrig været mere relevant end nu og med Cris ombord, styrker vi vores forudsætninger for at skabe meningsfuld og relevant kommunikation.”

Tilbage til rødderne
Cris Anthony Hödar var en af kræfterne bag Sheepview 360-kampagnen for Visit Faroe Islands, der blev udtænkt da han inden sit engagement hos Marvelous arbejdede som kreativ direktør for Liquidminds.

Når man kigger på Cris Anthony Hödars CV, ser man at det absolut ikke er en novice, som er hentet til McCann – eller tilbage til McCann. Cris Anthony Hödar er oprindeligt fra Chile, og har tidligere arbejdet tre år for McCann Santiago. Samlet set har McCanns nye kreative leder omkring 27 års erfaring i branchen som kreativ direktør og senior AD’er med i bagagen.

Om det nye job-kapitel, som han skal til at åbne, siger Cris Anthony Hödar:

”Det er med stor glæde at jeg starter hos McCann Copenhagen. Det føles jo lidt som at komme hjem – McCann i Chile var en af mine første arbejdspladser. McCann Copenhagen er et stærkt kreativt bureau og en del af et fantastisk netværk med fantastiske cases som Grand Prix vinderen Fearless Girl og Field trip to Mars. Kreativiteten gennemsyrer hele ånden for, hvordan der tænkes og arbejdes, og det er den ånd, jeg skal være med til at føre videre.”

Cris Anthony Hödar startede på bureauet den 2. januar 2018.