Af Peter Engholm 25@mail.dk

Googler du dit eget navn? Det gør de kreative direktører på New Yorks reklamebureauer også, og det gav et job til en tekstforfatter, der var kreativ lidt ud over det sædvanlige.

Bureaubiz omtalte i vinter den ansøgning, som Kent Riddersholm skovlede i sneen foran Recommended i Århus. Ansøgningen kom sågar på tv – men lige lidt hjalp det: Bureauet gav tomlen op for ansøgningen, men jobbet gik til en anden.

Måske kunne den skovlende tekstforfatter have sparet kalorierne, for mindre kan tilsyneladende gøre det.

Alec Brownstein, en tekstforfatter med drømmen om et job i reklamebranchen, udnyttede indsigten, at de fleste har googlet deres eget navn – og at nogle gentager dette “hemmelige ego-øjeblik”. Han smed seks dollar i en online kampagne, der dukkede op, når en håndfuld kreative direktører på New Yorks top-bureauer søgte på deres eget navn på Google.

Beskeden, som Gerry Graf, David Droga, Tony Granger, Ian Reichenthal og Scott Vitrone fik, var: “Googling yourself is a lot of fun. Hiring me is fun too.”

4 ud af de 5 – intet dårligt snit her i livet – hev Browstein ind til en jobsamtale, og han fik efterfølgende tilbudt et job på Y&R New York af Ian Reichenthal og Scott Vitrone. Brownstein er således senior copywriter på bureauet.

Kommentarer

  1. The Google ad thing is fun. The snow thing wasn’t. Good luck in the big international world of advertising.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club