Af Peter Engholm, journalist
Fra reklamefilmen

Et ungt og anderledes ejendomsmæglerfirma er ude med en række reklamefilm, hvor også bureauet er gået anderledes til værks. Se tv-filmen her.

Normalt er det kunden, der indtager hovedrollen, og bureauet, der træder i baggrunden, men Estaldo, der er ‘Danmarks første 100% digitale ejendomsmægler’, er aktuel med en tv-kampagne, hvor Lakremebureauet – ved Kenneth Tram – træder usædvanligt meget i karakter.

Han spiller faktisk hovedrollen i filmene, ligesom han har udviklet det kreative koncept, skrevet dialogen, indtalt speaken og udtænkt regien i filmene.

Men først kunden: Estaldo, der kom på markedet i januar 2020, er stiftet af serieiværksætteren Jakob Neua Nørgaard, ejendomsmægleren Ann Rosenskjold samt programmørerne Tibold Kandrai og Roland Pop.

Estaldo har uddannede ejendomsmæglere, men ingen lokal tilstedeværelse, så sælger står selv for fremvisningen af boligen. Resten – vurdering, fotografering, markedsføring, forhandling – står Estaldo for, og salæret er fast: 12.500 kr. for at sælge en bolig.

”Vi er en start-up og har ikke noget stort budget. Derfor gik vi til Kenneth Tram – ikke kun fordi han selv har start-up erfaring, men også fordi hans ‘one man band’ tydeligt har højere ambitioner, end budgettet typisk rækker til,” siger Jakob Neua Nørgaard.

Estaldo og Lakremebureauet har lavet 9 film til SoMe og en sammenklippet én til tv. Scenen er et tv-studie a la Detektor, hvor en journalist udspørger ‘boligkongen Thomas Havborg’ om hans syn på Estaldo.

”En del af hans repilkker –”det er komplet åndsvagt”, ”det kan man jo ikke” og ”det er bare en lille pissemyre” – er taget direkte fra kommentarsporet på SoMe. Typisk fra lokale ejendomsmæglere. Vi valgte at bruge kritikken offensivt,” siger Jakob Neua Nørgaard.

Han suppleres af Kenneth Tram:

”Estaldo er ikke bare en ny mægler, men et helt nyt koncept. De driller ejendomsmæglermarkedet, og netop det drillende var en del af briefen.”

Som chef for et bureau, der i det daglige blot er ham selv, håndterer Kenneth Tram ofte mange forskellige funktioner. I Estaldo-kampagnen var det – trods de mange kasketter – nødvendigt med et par vennetjenester: At få én til at spille journalisten i filmene og få tilknyttet en instruktør.

”Jeg har været på tv før og haft statistroller i reklamefilm, men jeg har ikke spillet en hovedrolle før. Derfor er jeg glad for, at en god ven hjalp til. Han er en dygtig instruktør og kørte mig igennem de mange film. Det var hårdt, og jeg er taknemmelig for instruktionen,” siger Kenneth Tram.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club