Af Peter Engholm 25@mail.dk

Og har nu fået job hos Umwelt. To talenter ramte plet i målgruppen – kreative direktører – med en overbevisende kopi af et anerkendt kreativt medie.

Ansøgninger til bureauernes kreative direktører kan ende i skraldespanden eller læser-senere bunken – eller få en pris, som det forrige år var tilfældet ved Creative Circle Award, hvor AD’eren Kristoffer Gandsager vandt to guld for sin selvpromoverende jobansøgning forklædt som award.

Det unge team, Casper Christensen og René Schultz, forklædte deres ansøgning som et eksemplar af det anerkendte branchemagasin Lürzer’s Archive. En minutiøs gengivelse af originalen, inkl. plastomslag og label, og forsiden var skræddersyet, så det var et arbejde fra det enkelte bureau, der var cover-materiale.

Måske denne ansøgning også har award-potentiale – i direct-kategorien – for teamet, der i sommer afsluttede Kreativ Kommunikation på DMJX, sendte ud til 17 større bureauer og kom til samtale over en kop kaffe hos de 15. Så har man formået at ramme og engagere sin målgruppe.

Engagementet gik også den anden vej – idet en kreativ ansøgning til kreative direktører også kan kaste job af sig.

”Vi landede i første omgang freelance-opgaver henover sommeren, og derefter blev vi tilbudt en fast stilling på Umwelt, som vi med stor glæde har taget imod,” siger Casper Christensen.

Og et anerkendt magasin kan også give anerkendelse fra sig. Den utraditionelle ansøgning har nemlig fået opmærksomhed hos Lürzer’s Archive, som omtaler initiativet på forsiden og bringer en egentlig omtale, inkl. en casevideo, her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club