Kredsen bag True Award bliver større

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Både Kreativitet & Kommunikation og TV 2 er nye partnere i The True Award. Prisen er blot ét af flere fælles tiltag mellem bureauer og producenter.

True Award vokser – for så vidt angår antallet af arrangører.

Senest er Kreativitet & Kommunikation trådt ind som partner i The True Award, og det sker blot et par uger efter, at TV 2 kom med på holdet.

Årets reklamefilmpris arrangeres således af Producentforeningen i samarbejde med Dansk Annoncørforening, TV 2 og Kreativitet & Kommunikation.

Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i Kreativitet & Kommunikation, siger:

”Vi deler mange interesser med Producentforeningen, og derfor er det kun logisk at optrappe vores igangværende samarbejde. I fællesskab er vi bedre rustet til at tackle udfordringerne for vores medlemsvirksomheder fremadrettet, og sammen med Producentforeningen kan vi gøre rammerne for vores fælles branche endnu bedre.”

Hun suppleres af Klaus Hansen, der er direktør i Producentforeningen:

”True Award er blot en del af samarbejdet mellem bureauerne og producenterne. Der er en lang række områder, hvor det giver god mening at gå sammen. Og samarbejdet mellem Producentforeningen og Kreativitet & Kommunikation vil give vores respektive medlemmer direkte fordele, ligesom vi i fællesskab vil kunne arbejde for bedst mulige rammebetingelser for produktion af reklamefilm.”

Udover award-samarbejdet vil brancheforeningerne styrke og modernisere den nuværende standardaftale mellem bureauer og produktionsselskaber for produktion af reklamefilm. Foreningerne vil i fællesskab udvikle og facilitere en Black Box – et system, som er kendt fra England. Konceptet giver kreative virksomheder mulighed for at lagre pitch- og tilbudsmateriale i et lukket system, så der ved senere lejligheder ikke opstår stridspunkter i forhold til eksempelvis IP-rettigheder.

The True Award har eksisteret i otte år, stiftet af Producentforeningen og Dansk Annoncørforening i fællesskab.