Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Podvertising: Kresten Schultz Jørgensen er ikke bange for at bruge store ord. Lyt i denne podcast til, hvad han siger om kommunikation, kommunikationsfolk og om bureauer i det hele taget.

Tidligere stifter af Lead Agency, nu stifter og CEO hos Oxymoron Communications, Kresten Schultz Jørgensen, er ikke ked af at bruge store ord.

Han siger f.eks. i denne podcast, at ”det vestlige samfund er ved at nå til bristepunktet af, hvordan vi kan holde sammen på os selv. Moderne krigsførelse er kommunikationskrige. Kommunikation er statspropaganda, fake news, kommerciel løgn og manipulation. Det er fuldstændig kyniske profitmaskiner, hyperkapitalistiske virksomheder som fx de store techgiganter, men også helt skrupelløse virksomheder, der fylder det offentlige rum med støj.”

Han tilføjer:

”Derfor er kommunikationsfolk enten arkitekter bag statspropaganda og moderne krigsførelse og hjernevask eller demokratiets tjenere. Der går skillelinjen. Enten er vi på mørkets side eller lysets. Kommunikationsfolk kan medvirke til at skabe et bedre samfund, der skaber fællesskab, sandhed og oplysninger. Det var drømmen. Nu viser det sig, at internettet og de sociale medier er verdens mest gigantiske misforståelse ud fra et demokratisk og et oplysningsmæssigt synspunkt. Det er et instrument til hjernevask og skyttegravskrig og manipulation.”

Men han siger også, at ansvarligheden på de danske bureauer og kommunikationshuse er tårnhøj, og at han ikke skammer sig ikke over at være en del af den danske kommunikationsbranche.

Hør podcasten.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club