Kresten Schultz Jørgensen tilbage som formand for Public Relations Branchen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Public Relations Branchen har valgt en ny bestyrelse og byder Kresten Schultz Jørgensen velkommen tilbage som formand for brancheforeningen.

I går på den årlige generalforsamling i Public Relations Branchen valgte man en ny bestyrelse.

Ny og ny er måske så meget sagt, for der er ikke de helt store ændringer.

Det eneste reelt nye, er at Public Relations Branchen har indført et næstformandshverv, og det blev givet til Nikolaj Buchardt fra Halo Agency.

Og så er Kresten Schultz Jørgensen igen blevet valgt til formand efter at være trådt tilbage, da han forlod Lead Agency og stiftede sit eget firma i starten af året.

I mellemtiden har Nikolaj Buchardt fungeret som formand.

Han siger i en pressemeddelelse:

”Jeg er glad og stolt over den tillid, som medlemmerne har vist mig. Jeg glæder mig til, sammen med den øvrige bestyrelse, at tage endnu en tørn for den danske PR-branche. Det går godt i branchen, og vi vinder hele tiden markedsandele. Det skal vi glæde os over, for det understreger, at vi skaber værdi for vores kunder,” siger Kresten Schultz Jørgensen.

Den øvrige bestyrelse, der ligesom Kresten Schultz Jørgensen blev valgt enstemmigt, er:

  • Uffe Lyngaae fra Publico
  • Lotte Hansen fra Hansen & Ersbøll Agenda
  • Peter Sterup fra Primetime
  • Pia Bodal fra Kommunikationskompagniet
  • Mads Byder fra Help PR
  • Nikolaj Buchardt fra Halo Agency
  • Kirsten Dinesen fra Frontpage (suppleant)

Den nyvalgte formand opridser i en pressemeddelelse nogle tendenser, som brancheforeningen skal forholde sig til i de kommende år:

”Når vi kigger os omkring, kan vi jo se en stigende brancheglidning. Flere bureauer bevæger sig mere mod et såkaldt full service-bureau. Ligeledes orienterer flere og flere andre rådgivningsvirksomheder sig mod PR-faget. Med andre ord går vi en utroligt spændende fremtid i møde, og det glæder jeg mig til at være en del af.”