I foråret så det rigtig skidt ud, da en grotesk strid mellem The Competence Company og Post Danmark om den årlige pilgrimsfærd til DMA-konferencen i USA.
Så blandede Jan Køhler fra Relationshuset Gekko sig, striden blev bilagt og en ny forening – Danish Direct – så lyset som arrangør af rejsen.
Der er afgang om godt en uge, og resultatet er blevet meget positivt
95 deltagere er godt nok et fald i forhold til 102 sidste år, men når man tager i betragtning, at den rimeligt dyre tur foregår midt i en buldrende krise, må det karakteriseres som et godt resultat.
Jan Køhler ser det samtidig som positivt, at 30 pct. er førstegangs-deltagere.
Det gælder f.eks. fire fra Recommended, der er en uvant gæst i direct marketing sammenhæng – selvom bureauet faktisk har oprettet en dialog-afdeling. Bureauet sender fire mand af sted og satser samtidig på løbende at lægge briefinger på sin hjemmeside.
“Vi oplever, at mange opprioriterer deres dialog- og relationsaktiviteter for at fremme salget og styrke forholdet til eksisterende kunder. Vores briefinger skal være med til at give virksomheder nye perspektiver og idéer til denne proces”, siger Andreas Kjær Thomsen, der er bureauets relations-manager.
Jan Køhler fortæller, at programmet er blevet opgraderet. Der kommer flere unikke arrangementer for den danske delegation – bl.a. en daglig “After conference update”, hvor man vil søge at få gang i en debat om aktuelle problemstillinger.
Desuden vil man på et særligt arrangement hylde de fire danske cases, der vinder enten guld, sølv eller bronze ved Echo Awards.
Jan Køhler glæder sig samtidig over, at Danish Direct udvikler sig godt.
“Vi har været i gang i få måneder, og vi har nu over 100 formelle medlemmer af foreningen”, siger han og tilføjer, at ambitionen er 1000 medlemmer.