Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fra 704 indsendte arbejder i 35 kategorier sidste år til 580 arbejder i 33 kategorier i år. Til gengæld fuldt hus hos Young Creatives.

Young Creative Circle Award afholdt deres konkurrence i weekenden, fra fredag eftermiddag og 24 timer. Der var ifølge Creative Circles næstformand, Niels Heilberg, fuldt hus i konkurrencen, hvor 54 teams afleverede arbejder i reklamekategorien (print), 18 teams afleverede i digital og 5 teams i design.

“Både digital og design er stadig nye kategorier i Young Creative-sammenhæng, så det tager tid, før de vinder indpas på samme måde som reklamekategorien”, siger Niels Heilberg.

Design-gruppen kunne godt have været lidt større, idet et team – Jonas Lönborg og Niels Præstegaard – blev afvist, selv om Jonas Lönborg er industriel designer og Niels Præstegaard rådgiver onlinemedier – begge unge med eget virksomhed/bureau.

“Det lyder umiddelbart som en misforståelse, og det vil jeg gerne undskylde over for dem,” siger Niels Heilberg.

Samtidig var der i dag deadline på indsendelse af arbejder til de voksnes Creative Circle Award 2009, der afholdes fredag den 27. marts.

I forhold til sidste år har man fusioneret sig ned fra 35 til 33 kategorier, mens konjunkturerne tilsyneladende har gjort deres til at trimme deltagerantallet. I 2008 blev der indsendt 704 arbejder.

“Vi har lige nu registreret 580 indsendte arbejder. Der er muligvis stadig et par arbejder, der endnu ikke er blevet registreret, men det havner i dét leje. I forhold til sidste år er det en lille nedgang og kunne være et udtryk for, at bureauerne kan mærke finanskrisen – og måske er lidt mere nøjeregnende og endnu kritiske med, hvad de sender ind,” siger Niels Heilberg.

Se Young Creative briefene og alle weekendens arbejder på www.youngcreatives.com/denmark

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club