Kun få danske nomineringer blev vekslet til priser i New York

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Sejrsvante Bussen fik ikke noget med hjem i Clio, og ved Webby Awards skulle man til Tyskland for at finde en dansk pris. Til gengæld fik Politiken og Mensch en pris et andet sted i byen.

Politikens marketingdirektør, Poul Skøtt fik en guld-medalje med hjem i bagagen fra New York. Og Halbye Kaag JWT kan prale med en bronze ved Clio for Sprite-arbejde.

Men ellers har de seneste prisuddelinger ikke kastet meget af sig.

Specielt Webby Awards er en af de store priser i den digitale verden, og her havde Naked, Hello Monday, Stupid Studio, UncleGrey og bloggeren Daniel Nicolajsen fået shortlister. Desuden havde de to unge danskere, som er ved at bygge AKQA op i Paris fået den indledende hæder.

Det samme gjaldt den danske instruktør Asger Leth og produktions-selskabet Nobody CPH, som var nomineret for arbejde for Deutsche Telekom, der opnåede at blive Webby-vinder i Branded Entertainment Scripted.

I Clio var sejrsvante Bussen fra Midtrafik nomineret – men det blev ikke til priser.

Et andet sted i New York – ved International Newspaper Marketing Award (INMA) – kunne marketingdirektør Poul Skøtt fra Poltiken gå på podiet og hente en 1. pris i kategorien “New Brand/Product/Audience Development.

Kampagnen for Politikens nye tillæg “Spis & Bo” med de selvironiske temaer om en stol, der nok er smuk men næppe redder verden er udarbejdet af Mensch og iøvrigt også nomineret til en pris ved den snarlige Creative Circle Award.

Også sidste år vandt Politiken og Mensch en INMA.