Kunde &Co bag kampagne med verdens bedste håndboldspiller

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

HTH Køkkener er sponsor under EM i håndbold, og det udnytter de med en kampagne, hvor Niklas Landin er frontfigur og også har sin familie med. Se kampagnefilmen her.

Det danske herrelandshold i håndbold dribler i øjeblikket rundt i Ungarn og Slovakiet, hvor man håber på at kunne nappe EM-guldet med hjem. Førstevalget på mål er Niklas Landin, der også kan bryste sig af i øjeblikket at være indehaver af titlen som verdens bedste håndboldspiller ifølge det internationale håndboldforbund (IHF). Han kan dog ikke kun ses, når Danmark spiller kampe, men også i reklameblokkene, da han er frontfigur i en ny kampagne fra HTH Køkkener. Kampagnen er udformet af HTHs faste bureaupartner, Kunde & Co.

Her skal han repræsentere familiære værdier med køkkenet som det centrale omdrejningspunkt. Til at hjælpe sig med det, har han hevet sin egen familie med i kampagnen, som løber over skærmen i januar, bl.a. på TV 2.

“Gennem en årrække har vi brugt familielivet som afsæt i forbindelse med udviklingen af vores køkkener, og i den sammenhæng er det svært at komme på en bedre repræsentant end Niklas Landin og hans familie. Og ud over familieliv, så udstråler han i udpræget grad dedikation og begejstring for det, han laver, og det er nogle af de værdier, som vores kunder kan se sig selv i,” siger Palle Larsen, marketingdirektør i HTH, i en pressemeddelelse. 

HTH Køkkener er desuden sponsor under EM i håndbold, men ifølge Palle Larsen er det lidt af et særsyn, at Niklas Landin har valgt at deltage i en kommerciel kampagne sammen med sin familie. Han mener ikke, at mange andre sportsnavne ville bringe samme form for integretitet til samarbejdet. 

“I dag er der meget fokus på, at man personligt står inde for det, man lægger navn til, og derfor er vi både glade for og stolte over, at Niklas Landin gerne vil have hele familien til at være med i vores kampagne. Det fortæller mig, at han kan spejle sig i vores produkt, og at de familiære værdier, vi i HTH har som tilgang til at lave køkkener, er noget, han bakker op om,” siger Palle Larsen.

Den danske stjernekeeper understreger selv vigtigheden af, at man kan se sig selv i øjnene, når man indgår et kommercielt samarbejde:

“Når jeg deltager i et samarbejde med en kommerciel virksomhed, er det meget vigtig for mig, at jeg kan stå inde for produkterne og virksomhedens værdier. Særligt i dette tilfælde, hvor jeg inddrager familien, skal vi virkelig kunne se os selv som familie i kampagnen. Det kan vi i det nye køkken fra HTH, og det var en sjov oplevelse at deltage i filmoptagelserne.”

Se kampagnefilmen her.