Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Hans-Henrik Rasmussen kom til bureauet i begyndelsen af 2010 men er nu på vej til udfordringer inden for en anden boldgade end reklamebranchen.

Ved indgangen til 2010 skiftede Hans-Henrik Rasmussen en rolle som bestyrelsesformand for Reklamebureauet Os ud med et job som direktør i Kunde & Co.

Hans rolle blev beskrevet som mere bredt direktør end blot kontaktdirektør med henblik på at “understøtte den holistiske tankegang, der bl.a. ligger bag bureauets opgradering af online, og samtidig se, hvordan den kreative del – i samspil med Kundes traditionelle forcer på strategi og forretningsforståelse – kan skabe endnu bedre reklame.”

Nu siger han så farvel til bureauet. Hans-Henrik Rasmussen forlader bureauet formentlig omkring d. 1. juli, og han begrunder afgangen med, at han har fået nogle nye muligheder, der fristede.

“Jeg kan ikke sige så meget endnu – ud over at det handler om forskellige typer udviklingsprojekter både i og uden for Europa. Det internationale perspektiv har trukket meget, og efter 25 år i reklamebranchen synes jeg, det var på tide at prøve noget helt andet af,” siger Hans-Henrik Rasmussen.

Det bliver en mere projekt-orienteret rolle, og derfor slipper han ikke nødvendigvis den danske reklamebranche helt, idet han ikke udelukker at deltage i udvalgte projekter.

Hos Kunde & Co har man ingen kommentarer – eller oplysninger om eventuelle udnævnelser eller rokeringer i kølvandet på Hans-Henrik Rasmussens afgang.

Bureauet har haft en tilgang af seniorfolk. Bl.a. har man ansat den tidligere BBDO og Atmosphere direktør, Tobias -Smidth-Fibiger.

Bureauet er netop nu ude i noget turbulens, idet to af bureauets kunder – Home og Telmore – er i bureaukonkurrence. Kunde & Co er dog med begge steder.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club