Hvad Arla ikke ville bekræfte over for Bureaubiz i begyndelsen af juli, siger man nu til svenske Resume: Der er konkurrence om mælkebudgettet, som fremover bliver nordisk.
Konkurrencen foregår i Sverige og havde oprindeligt deltagelse af fire bureauer: Storåkers McCann, Forsman & Bodenfors, DDB og Lowe Brindfors. Markedsansvarlig på Arla, Magdalena Gerger, bekræfter nu over for Resume, at der er to bureauer tilbage i konkurrencen, og at det drejer sig om DDB og Brindfors.
Hun bekræfter videre, at der er tale om et betydeligt budget:
“Vi satster procentuelt mere på mælkekategorierne, end hvad vi har gjort historisk,” siger Magdalena Gerger.
Med den udmelding kan man konstatere, at Kunde & Co har tabt mælkebudgettet. Bureauet kommer dog til at fortsætte, indtil der er etableret en ny nordisk platform.
Kunde & Co har dog samtidig fået tildelt opgaven at tilrettelægge en ny stor corporate-kampagne i forbindelse med logo-skift.
Arla samlede for nogle år siden det meste af sin markedsføring hos Kunde & Co i forbindelse med, at man lancerede en masterbrand-strategi. Den er man så på vej væk fra igen. Tidligere har man også flyttet fedtstof-kategorien (Kærgården) tilbage til Bates Y&R.
Arla er i det hele taget ved at tænke mere og mere nordisk på alle sine mærker.