Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Arla bekræfter nu, at der er bureaukonkurrence om det nordiske budget. Fire bureauer har deltaget, to er tilbage.

Hvad Arla ikke ville bekræfte over for Bureaubiz i begyndelsen af juli, siger man nu til svenske Resume: Der er konkurrence om mælkebudgettet, som fremover bliver nordisk.

Konkurrencen foregår i Sverige og havde oprindeligt deltagelse af fire bureauer: Storåkers McCann, Forsman & Bodenfors, DDB og Lowe Brindfors. Markedsansvarlig på Arla, Magdalena Gerger, bekræfter nu over for Resume, at der er to bureauer tilbage i konkurrencen, og at det drejer sig om DDB og Brindfors.

Hun bekræfter videre, at der er tale om et betydeligt budget:

“Vi satster procentuelt mere på mælkekategorierne, end hvad vi har gjort historisk,” siger Magdalena Gerger.

Med den udmelding kan man konstatere, at Kunde & Co har tabt mælkebudgettet. Bureauet kommer dog til at fortsætte, indtil der er etableret en ny nordisk platform.

Kunde & Co har dog samtidig fået tildelt opgaven at tilrettelægge en ny stor corporate-kampagne i forbindelse med logo-skift.

Arla samlede for nogle år siden det meste af sin markedsføring hos Kunde & Co i forbindelse med, at man lancerede en masterbrand-strategi. Den er man så på vej væk fra igen. Tidligere har man også flyttet fedtstof-kategorien (Kærgården) tilbage til Bates Y&R.

Arla er i det hele taget ved at tænke mere og mere nordisk på alle sine mærker.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club