Kunde & Co opruster med digitale profiler

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Ledende medarbejdere med digital baggrund fra BBDO og Liquidminds er skiftet til Kunde & Co.

Kunde & Co har her i starten af året kunnet sige goddag til to digitale profiler. Det drejer sig om Tobias Smidth-Fibiger med en fortid hos BBDO og Atmosphere, samt Fredrik Zoega, der senest kommer fra Liquidminds.

Tobias Smidth-Fibiger bærer titlen kontaktdirektør ifølge Linkedin, mens Frederik Zoega endnu ikke har ændret sin profil, og det har ikke været muligt at få en kommentar fra Kunde & Co.

Tobias Smidth-Fibiger forlod BBDO i efteråret. Her var han en del af ledelsen, men som medejer af det ukendte bureau, A Cph, var han også part i den voldsomme strid internt i ledergruppen, der har ført til flere stævninger.

A Cph fungerede fuldt integreret i BBDO men var ejet af Tobias Smidth-Fibiger, og to andre i BBDOs ledelse, Carsten Vigh og Anders Ertmann. Alle har forladt bureauet nu, og de har stævnet BBDO for kontraktbrud i forbindelse med en opsigelse af samarbejdsaftalen mellem A Cph og BBDO.

Tobias Smidth-Fibiger valgte i første omgang at drive A Cph videre som et bureau, der kunne fungere som digital kompetence for andre bureauer. Men det er ikke lykkedes at få fat i Tobias Smidth-Fibiger for at høre, hvad der er sket med A Cph.

Frederik Zoega har haft en noget turbulent karriere i de senere år. Han kom til Hjaltelin, Stahl & Electric som adm. dir. i 2007 efter fem år hos Netpeople.

Tilknytningen til Electric holdt dog kun et år.

I starten af 2009 blev han så partner i webbureauet Apt Copenhagen, men det blev en kort relation. I sommeren 2009 gik han i stedet til Liquidminds og kort tid efter blev han en del af ledelsen i dette bureau.

Kunde & Co opslog midt i efteråret hele 7 ledige digitale stillinger som led i en oprustning, men partner i bureauet, Søren Poulsen fastholdt dengang et fokus på at tænke det digitale bredt ind i bureauets aktiviteter.

“Vi er dog langt fra ved at blive et digitalt bureau. Vi ser det sådan, at den store og vigtige opgave er, at få tænkt det digitale rigtigt ind i virksomhedernes branding og markedsføring,” sagde Søren Poulsen dengang til Bureaubiz.