Kunde & Co partner bliver direktør hos Magnetix

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet har ansat to nye direktører: En direktør for Business Development og en strategi-direktør, der erstatter Rasmus Houlind.

Jens Bjørn Koustrup Nielsen (35) har været 10 år hos Kunde & Co – de sidste 4 år som kontaktdirektør og managing partner.

Nu forlader han bureauet for at skifte til Magnetix, der er en af de senere års mest markante successer på det danske bureaumarked.

Jens Bjørn Koustrup Nielsen får med titel af Business Development Director ansvaret for strategi, client services og media i Magnetix. Han får ledelsesansvaret for omkring 20 personer og vil indgå i bureauets ledergruppe.

“Jeg har så at sige trådt mine barnesko hos Kunde & Co, og det har været en stejl læringskurve siden jeg kom til bureauet som studentermedhjælper. Udviklingen og opgaverne har været fantastiske, så jeg forlader Kunde & Co med vemod,” siger Jens Bjørn Koustrup Nielsen og fortsætter:

“Men selvom jeg har været glad for at være hos Kunde & Co, så var der også en udlængsel. Ikke efter at komme på et andet reklamebureau men at teste mig selv af i nye sammenhænge, og her er Magnetix et ganske anderledes bureau end Kunde & Co. Jeg har solide erfaringer og kompetencer at byde ind med, men samtidig er det også en chance for at udvikle mig og blive endnu skarpere på områder som digital og dialog.”

Magnetix har desuden fundet en erstatning for strategidirektør, Rasmus Houlind, der fornylig gik solo i kølvandet på udgivelsen af hans bog om omnichannel.

Valget er faldet på Kim Møller-Elshøj, der med titel af Strategi Director får en central og synlig rolle i forhold til at definere burauets strategiske produkter med specielt fokus på netop omnichannel.

Kim Møller-Elshøj har bl.a. en fortid hos Bang & Olufsen, men har i de senere år været aktiv i forskellige sammenhænge og er kendt som underviser og speaker på diverse events i branchen.

Kim Møller-Elshøj vil indgå i Jens Bjørn Koustrups team.

“De er begge senior-personer, der kommer til at spille en central og synlig rolle i bureauets drift,” siger adm. dir. Martin Bochineck.