Sammen med Kunde & Co har Datea sat gang i et strategisk brandprojekt, der skal styrke virksomhedens markedsposition.
Siden Datea blev grundlagt i 1937 er virksomheden vokset til en af de største på det danske marked for ejendomsadministration. Det er bl.a. sket ved at efterleve visionen om at være branchens mest værdiskabende samarbejdspartner og mest attraktive arbejdsplads.
Men selvom virksomheden mener, det går godt, har den alligevel valgt at tage et eftersyn af virksomhedens brand og image.
“Det gælder om at tænke fremad. Vi skal løbende sikre, at der er overensstemmelse mellem vores interne opfattelse og markedets opfattelse af Datea. Ellers kan vi ikke vide, om vi fortæller vores historie på den rigtige måde. Derfor har vi nu søsat et strategisk brandprojekt sammen med Kunde & Co,” siger adm. direktør i Datea, Flemming Engelhardt.
Visionen er at styrke Datea’s position inden for administration, rådgivning og management af ejendomme og dermed også gøre branchen interessant:
“At få et så bredt-favnende forretningskoncept som DATEAs til at fremstå relevant og differentieret i forhold til konkurrenterne gør branding til en kompleks størrelse og en spændende opgave. Det handler bl.a. om positionering i markedet, som kan udnyttes til at udvikle og vækste forretningen og til at tiltrække de rigtige medarbejdere,” siger Managing Partner hos Kunde & Co Hans-Henrik Rasmussen.